کد خبر: 71093 | زمان مخابره: 22:39:27 - سه شنبه 28 شهریور 1396 | بدون نظر | |

بیش از ۳ هزار هیأت مذهبی در کرمان فعالیت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بیش از ۳ هزار هیأت مذهبی در سطح استان کرمان فعالیت دارند.

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام علی جلالی در گردهمایی هیأت‌های عزاداری شرق استان کرمان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: در استان کرمان بیش از ۳ هزار هیأت مذهبی فعالیت دارند.

جلالی تصریح کرد: در شرق استان کرمان بیش از ۳۰۰ هیأت مذهبی وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عزاداری باشکوهی در استان برگزار می‌کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که امسال در ستاد شئونات تصویب و به تمام شهرستان‌ها ابلاغ شد، ارتقای بحث فرهنگی، امنیتی و اجتماعی هیأت‌ها است که با کمک‌های مسؤولان انجام می‌شود.

مدیر‌کل زندان‌های استان کرمان نیز در این همایش گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیأت‌های عزاداری در زندان‌های استان حضور خواهند یافت و برنامه عزاداری را برگزار می‌کنند.

حسین امیری تصریح کرد: حضور زندانیان در پای این منبرها و عزاداری‌ها می‌تواند اثرات مثبتی را در آینده برای این افراد رقم بزند.

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان نیز عنوان کرد: یک مقتل جامع و مفصل برای شهرستان‌های شرقی استان کرمان تصویب شود، هیأت‌های عزاداری باید تلاش کنند شور حسینی با شعور پیوند بخورد تا پیام عاشورا به نسل جوان انتقال یابد.

وی گفت: امسال برای نخستین بار مراسم عزاداری شهرستان ریگان به صورت پخش زنده از شبکه‌های سراسری و شبکه استانی پخش می‌شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها