کد خبر: 71142 | زمان مخابره: 16:41:19 - جمعه 31 شهریور 1396 | بدون نظر | |

درمان ، اشتغال ، خودکفایی و توانمندسازی معلولین اهداف اصلی شوراهای توانبخشی اند

علی بابایی سرپرست فرمانداری شهرستان کرمان در جلسه شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان کار بهزیستی را تخصصی و رسیدگی به وضعیت معلولین را بخشی از این کار تخصصی دانست .

به گزارش نشانه نیوز، وی شورای توانمندسازی معلولین را شورایی کاربردی در راستای شناسایی و رسیدگی به امور معلولین جامعه خواند و افزود : باید خود را جای معلولین در دورترین روستا گذاشت تا مشکلات معلولین را درک کرد ، ما مسئولین نماینده دولت هستیم و قانونگذار هم وظایف شورا را مشخص کرده است ، هر دستگاه اجرایی حسب وظیفه محوله کار خود را انجام دهد تا شورا خروجی مناسب در جهت رفع مشکلات معلولین داشته باشد .

بابایی همکاری و تعامل بیشتر میان بهزیستی و فرمانداری را عاملی مناسب در راستای پیشبرد اهداف شورا ارزیابی کرد و ابراز داشت : با نگاه مثبت مبتنی بر اهداف تعریف شده باید کار را پیش برد ، به صورتجلسه بسنده کردن کاری از پیش نخواهد برد ، ورود عملی به کار با جدیت و پشتکار قطعاً نتیجه بخش خواهد بود .

وی با استناد به گزارش دکتر احمدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمان افزود : حجم بالای کار شورا که در اولویت کار آنها هم هست شناسایی معلولین است که در گذشته انجام شده و فقط نیاز به ، بروز رسانی آماری دارد و بعد از شناسایی ارائه خدمات و درمان در دستور کار قرار می گیرد .

بابایی با اشاره به تخصصی بودن کار شورای توانبخشی ،درصد بالایی از کار شورا را در حیطه وظایف اصلی بهزیستی دانست و فرمانداری را هماهنگ کننده و یار و همکار بهزیستی در پیشبرد کار ذکر کرد و باتوجه به اینکه بخشی زیادی از جامعه ی هدف در روستاها قرار دارد خواستار همکاری بخشداران با بهزیستی شد و اظهار داشت : بخشداران به وظایف خود در شورای توانبخشی عمل کنند ،شورا را در بخش ها تشکیل و احکام اعضا را در هر روستا صادر و گزارش کامل کار را به فرمانداری ارسال نمایند .

رئیس شورای توانبخشی شهرستان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث فرهنگ سازی در این خصوص پرداخت و خاطر نشان کرد : با توجه به وجود شبکه های اجتماعی و مشخص بودن جامعه هدف، فضای فرهنگ سازی کاملاً فراهم است و با کمترین هزینه میتوان بیشترین استفاده را در راستای فرهنگ سازی انجام داد .

سرپرست فرمانداری کرمان با تأکید بر درمان ، اشتغال ، خودکفایی و توانمندسازی معلولین به عنوان اهداف اصلی شورای توانبخشی تصریح کرد : توانمندسازی معلولین در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی با احتساب پتانسیل های هر معلول متناسب با ظرفیت های منطقه ای شناسایی و جهت اقدامات بعدی از جمله اشتغال که تولید را به همراه دارد استفاده شود ، درصورت وجود تولیدات انبوه شرکت های مختلف مانند شرکت تعاونی های روستایی محصولات را خریداری کرده و فضای مناسب جهت عرضه محصولات را فراهم نمایند .



ارسال نظر


آخرین خبرها