کد خبر: 71193 | زمان مخابره: 17:36:36 - جمعه 31 شهریور 1396 | بدون نظر | |

تفکر عاشورا باید همه ابعاد وجودی انسان را تحت‌الشعاع قرار ‌دهد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرن‌ها است دشمنان تلاش می‌کنند تا نسلی در شیعه به وجود بیاید که با محبت اباعبدالله(ع) بیگانه باشد گفت: اباعبدالله(ع) انسان‌ساز است و تفکر عاشورا باید همه ابعاد وجودی انسان را تحت‌الشعاع قرار ‌دهد.
نمایش عکس در اندازه واقعی

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در نخستین شب از ماه محرم و در جمع عزارداران هیئت عزاداری نینوا حسینیه دوازده امام شهر کرمان با اشاره به اینکه قرن‌ها از شهادت اباعبدالله(ع) می‌گذرد اظهار داشت: در طول این سال‌ها خیلی‌ها تلاش کردند که جریان و تفکر شیعه را نابود کرده و یا محبت اهل‌بیت(ع) را از ما بگیرند تا نسلی در شیعه به وجود بیاید که با محبت اباعبدالله(ع) بیگانه باشد.

وی با اشاره به اینکه مخالفت با تفکر شیعه از مولای متقیان و غصب ولایت شروع شد و تاکنون ادامه دارد گفت: خیلی حکومت‌های شیعی تشکیل شد اما حکومتی که بتواند اساس و حکومت شیعی را بر آن مبنا قرار دهد نبود تا اینکه در نهایت انقلاب اسلامی در ایران به وجود آمد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان حذف تفکر شیعی در اوج انقلاب و در دوران رضا شاه به اوج خود رسید خاطرنشان کرد: رضا شاه سردمدار حذف تفکر شیعی در قبل از انقلاب بود.

وی رضاخان و آتاترک را دست نشانده انگلیس برشمرد و گفت: این دو نفر در ایران و ترکیه در جهت حذف تفکر شیعه و اسلام روی کار آمدند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بیشترین اقدامات برای حذف تفکر اسلامی در این دو کشور انجام شد گفت: این اقدامات در ترکیه موفق بودند و امروز ۲۰ میلیون شیعه در ترکیه وجود دارد که رنگ و بوی اردتشان به اهل‌بیت(ع) با شیعیان ایران بسیار متفاوت است و در واقع شیعیانی خالی از رنگ و بوی واقعی به ائمه(ع) هستند.

وی با بیان این که ادارت به اهل‌بیت(ع) در ایران نه‌تنها کمتر نشده که روز به روز بیشتر می‌شود گفت: این محبت، یک محبت الهی است و هر کسی دعوت نمی‌شود و توفیق عزاداری بر اهل‌بیت(ع) قسمتش نمی‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استمرار عزاداری برای اباعبدالله(ع) قسمت و روزی ما شده است تصریح کرد: باید قدردان کسانی باشیم که در انتقال این عشق، معرفت و شناخت به ما سهم داشتند.

وی با اشاره به اینکه محبت امام حسین(ع) سرمایه نظام جمهوری اسلامی است گفت: امروز تمام دنیا بسیج شدن تا این محبت و معرفت را از ما بگیرند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه باید از تفکر عاشورا بهره بگیریم و در زندگی شخصی در روابط، فعالیت‌ها و تعامل با دیگران استفاده کنیم گفت: نقش امام حسین(ع) فقط برای عزاداری نیست اباعبدالله(ع) انسان‌ساز است و نهضت و قیام سیدالشهدا(ع) همه ابعاد وجودی انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.



ارسال نظر


آخرین خبرها