کد خبر: 71233 | زمان مخابره: 12:35:13 - دوشنبه 3 مهر 1396 | بدون نظر | |

اشرار مسلح مستقر در استان وجود ندارد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان به تشریح آخرین وضعیت امنیتی استان کرمان پرداخت و گفت: با اقدامات انجام شده گروه اشرار مسلح مستقر در کرمان وجود ندارد.

به گزارش نشانه نیوز، خلیل همایی  در همایش آموزشی یک روزه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک دولتی، اظهار کرد: در دفاع مقدس به عنوان طولانی ترین جنگ معاصر ایران در زمینه تجاوز قدرت های جهانی یک وجب از خاک ایران اشغال نشد و دفاع مقدس به نوعی بازدارندگی ایجاد و ایران را در مقابل متجاوزان بیمه کرد به گونه ای که جرات تجاوز را از دشمنان گرفته است.

وی افزود: در حوزه امنیت عمومی چند لایحه از جمله امنیت فردی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و غذایی تعریف شده است که جعل اسناد و مدارک دولتی جزء حوزه  امنیت اجتماعی قرار می گیرد.

همایی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت کشور در مقابل دشمن در حوزه های مختلف دفاعی، موشکی و مقابله با تروریست ها اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در مقابله با اشرار بیش از ۲۰۰ اشرار مسلح در استان مستقر بود که در تیرماه ۹۵ در جنوب استان کرمان با آنها برخورد شد و اکنون هیچ اشرار مستقری در استان کرمان وجود ندارد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تصریح کرد: در زمینه های نزاع های گروهی، کلاهبرداری و خیانت در امانت افزایش داشته ایم و این در حالی است که از شفافیت در حوزه آماری را استقبال می کنیم و آن را یک اولویت می دانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت اجتماعی به شدت نیازمند مشارکت مردم و همه دستگاه های اجرایی هستیم، افزود: در سال گذشته جعل اسکانس و اوراق بهادار در استان کرمان ۲۰ فقره افزایش داشته که بر این اساس آمار از ۳۱ درصد به ۵۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان ادامه داد:  در زمینه جعل اسناد هویتی ۲۲ درصد افزایش داشته ایم و این در حالی است که در اسناد مالکیتی ۴۴ درصد کاهش طی مدت زمان گفته شده را شاهد هستیم.

همایی بیان داشت: باید در جهت دولت الکترونیک سریع تر و موثرتر تلاش کنیم تا با مبادله دیجیتالی از جعل  مدارک و اسناد جلوگیری کنیم و هرچه در این زمینه سطح آموزش افراد ارتقا یابد با کاهش جعل مواجه خواهیم بود.



ارسال نظر


آخرین خبرها