کد خبر: 71253 | زمان مخابره: 18:02:50 - سه شنبه 4 مهر 1396 | بدون نظر | |

زیرساخت های لازم دراستفاده از مجازات های جایگزین حبس  فراهم شده  است

نیازمند تعامل و همکاری ادارات در زمینه استفاده از مجازات های جایگزین حبس هستیم.

به گزارش نشانه نیوز، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر زیرساخت های لازم برای استفاده از جایگزین های مجازات حبس در دادگستری استان کرمان وجود دارد.

یدالله موحد در جلسه ستاد دیه استان کرمان از برگزاری جلسه ای مشترک با مسئولان ارشد استانی در زمینه استفاده از مجازات های جایگزین حبس خبر داد و افزود:امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه ای بین نهاد ها وادارات  بتوانیم از ورود افراد در کوتاه مدت به زندان جلوگیری ودرمقابل به ارائه خدمات عمومی مشغول شوند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:رویکرد سیستم قضائی بر این است که در مجازات های حبس کوتاه مدت و به ویژه در جرائم غیرعمدی و به طور کلی در جرائمی که تبعات سوء امنیتی آن چنانی ندارد  اشخاص را بجای محکوم کردن به زندان به ارائه خدمات عام المنفعه  محکوم شوند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت:احکام بسیار متعددی در حوزه مجازات های جایگزین حبس از سوی قضات استان در زمینه های مختلف آموزشی،ورزشی،محیط زیست،بهداشت و منابع طبیعی صادر گردیده است .

رییس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه جای مجرمان خطرناک در زندان است،خاطرنشان ساخت:افرادی که به مجازات های جایگزین حبس و خدمات عام المنفعه از سوی دادگاه محکوم می شوند در ابتدا روحیه جامعه پذیری آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد  و اگر آمادگی و شرایط ارائه خدمات عمومی در آنها احراز گردید،حکم قانونی در این زمینه راصادر می شود.

وی با بیان اینکه  متاسفانه هنوز دستگاههای اجرایی استان استقبال لازم را ازاین امکان قانونی بعمل نیاورده اند،گفت:سازمان ها و ادارات بدون دغدغه ونگرانی نسبت به پذیرش اینگونه محکومان اقدامات لازم را بعمل آورند.

این مقام ارشد قضائی استان ادامه داد:اگر دستگاه های اجرایی سیستم قضائی را در زمینه مجازات های جایگزین حبس همراهی نکنند،دستگاه قضائی در اجرای این احکام با موانع و مشکلاتی مواجه خواهد شد

وی بیان داشت:نهادهای دولتی وعمومی از قبیل شهرداری،بهزیستی،محیط زیست،منابع طبیعی و سایر نهادهایی که یک کار حاکمیتی وعام المنفعه انجام می دهند و خدمات رسان هستند بایستی زمینه جلب این خدمات عام المنفعه را فراهم سازند.



ارسال نظر


آخرین خبرها