کد خبر: 71306 | زمان مخابره: 16:30:11 - پنجشنبه 6 مهر 1396 | بدون نظر | |

شهید حججی الگویی از معرفت و بصیرت برای نسل امروز است

امام جمعه کوهبنان گفت: شهید حججی نمونه‌ای از انسانیت و الگوی معرفت و بصیرت برای جوانان و نوجوانان امروز است.

به گزارش نشانه نیوز، همزمان با ششمین روز از ماه محرم برنامه « احلی من العسل» با حضور مسؤولان، بسیجیان و دانش‌آموزان مدارس کوهبنان در محل نمازخانه دبیرستان شهید باهنر کوهبنان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در این مراسم بیان داشت: در طول تاریخ قیام‌های زیادی به وقوع پیوسته در حالی که بسیاری از آنها به فراموشی سپرده شدند، اما هر روز که جلوتر می‌رویم بر عظمت و ابهت جریان عاشورا و حادثه کربلا افزوده می‌شود.

وی ابراز داشت: در جریان حادثه کربلا، کوچکترین سرباز تا پیرترین رزمنده در رکاب امام حسین (ع) قرار گرفتند و جان خود را فدا کردند تا همچنان ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس اسلام در روح جامعه جاری و ساری باشد.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: در کنار امام حسین (ع) در کربلا از تمام اقشار بودند، نوجوانان با عشق و علاقه جان خود را فدا کردند ،اما برخی‌ها شاخص و الگو شدند.

جعفری ابراز داشت: از جمله کسانی که در حادثه کربلا نقش‌آفرین بود، قاسم‌بن‌الحسن (ع) است که قبل از سن تلکیف در کربلا آمد و با معرفت و اصولی شناخته شده راه خود را ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان از مرگی که در راه امام زمان خودش با بصیرت بود، شیرین یاد کرد در حالی که با گریه اجازه میدان را از عمو گرفت و در حقیقت بهترین راه را برگزید.

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: امروز تمام جوانان باید نهضت عاشورا را درک کنند، چون الگوی تمام عیار بشریت قیام عاشوراست، هر کس به امام حسین (ع) و شهدای کربلا وصل شد، سعادتمند دنیا و آخرت می‌شود.

وی بیان داشت: باید با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در مقابل دشمن بایستیم، او را کوچک نشماریم در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی گوی سبقت را از دشمن برباییم تا زمینه خفت و خواری بیشتر آنها را رقم بزنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: شهید حججی نمونه‌ای از انسانیت و الگوی معرفت و بصیرت برای جوانان و نوجوانان امروز است و ارزش شهادت‌طلبی و قیام امام حسین (ع) را به تمام جهام نشان داد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم راه و سیره شهیدان را ادامه بدهیم، باید در سنگر تعلیم و تربیت خوب درس بخوانیم و با فتح قله‌های علم و معرفت دشمن را زمینگیر کنیم.

جعفری گفت: از جمله ویژگی‌های قاسم‌بن‌الحسن (ع) اطاعت محض از ولایت و رهبری، حفظ روحیه دشمن‌ستیزی، قدرت و صلابت بود، همان چیزی که امروز مردم جهان در وجود شهید حججی دیدند.



ارسال نظر


آخرین خبرها