کد خبر: 71318 | زمان مخابره: 16:08:13 - دوشنبه 10 مهر 1396 | بدون نظر | |

بررسی مشکلات سرمایه گذاری شهرستان کرمان

علی بابایی سرپرست فرمانداری کرمان در نشست با مدیرکل سرمایه گذاری استانداری کرمان ضمن بررسی مسائل و مشکلات سرمایه گذاری در شهرستان کرمان خواستار جمع آوری دقیق طرح ها و پروژه هایی که قابلیت سرمایه گذاری دارند شد و خاطرنشان کرد : بر روی جمع آوری اطلاعات و تهیه بانک کاملی از کلیه ظرفیت ها و طرح و پروژه هایی که در شهرها و بخشهای شهرستان وجود دارند و قابلیت سرمایه گذاری دارند تأکید دارم.

به گزارش نشانه نیوز، وی افزود : با تهیه کتابچه ای از این قابلیتها و ارائه آن به سرمایه گذاران و افرادی که مایل هستند در شهرستان سرمایه خود را به کار گیرند هم به رونق اقتصادی منطقه و تولید و اشتغال کمک کرده ایم و هم از خروج سرمایه ها از شهرستان جلوگیری شده است.

بابایی با اشاره به اینکه اشراف بر قوانین امکان استفاده بهتر و بیشتر از فرصتها را به وجود می آورد ابراز داشت : هر چه آشنایی ما با مجموعه قوانین و مقررات و یا امکانات و تسهیلات بیشتر باشد بهتر می توانیم ازآنها بهره گرفته ، ظرفیت های بالقوه وفرصت های موجود را بالفعل کنیم.

وی ادامه داد : باید سعی کنیم این تسهیلات و اعتباراتی که به امر اشتغال اختصاص می یابد را با زبانی ساده به اطلاع مردم رسانده ، طی فرایندی آسان در اختیارشان قرار دهیم.

میرزایی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری کرمان نیز با بیان اینکه وضعیت برخی شهرک های صنعتی چندان مناسب نیست گفت : شهرک صنعتی خضرا از ۴ هزار اشتغال  به ۳۸۰۰ مورد رسیده است مشکل تعدادی از این واحدها بازار فروش و برخی مشکل مدیریتی دارند و ما در حال جمع آوری  اطلاعات واحدها هستیم که چه تعداد ازآنها امکان احیا دارند و چه تعداد راکد یا نیمه راکدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات تدوین شده و جامعی برای ارائه به سرمایه گذاران در دست نداریم افزود : باید لیستی از قابلیتهای شهرستان داشته باشیم تا بتوانیم به سرمایه گذران داخلی و خارجی ارائه و آنها را به سمت سرمایه گذاری بر روی آنها سوق دهیم.

میرزایی در پاسخ به سوال بخشدار راین که درخصوص چرایی عدم ارائه تسهیلات در بخشهای کشاورزی ، دامپروری و شیلات توسط صندوق کارآفرینی امید مطرح شد اظهار داشت : در طول ۵ سال گذشته این صندوق کمکی از دولت دریافت ننموده و تسهیلات خود را از محل بازپرداخت منابع قبلی ارائه می دهد لذا سهم هر شهرستان از این صندوق مشخص شده که با تدبیر فرمانداران در بخشهای تابعه توزیع می شود.

وی سهم شهرستان کرمان از صندوق کارآفرینی امید را در سال جاری۶۹۰ میلیون تومان اعلام کرد افزود : علاوه بر مبلغ مذکور اعتباری معادل ۵ هزار میلیارد تومان با نرخ سود ۶ درصد به منظور تسهیلات روستایی برای سال جاری در نظر گرفته شده است که یکی از بانکهای عاملِ آن صندوق کارآفرینی امید است که به زودی توزیع خواهد شد. همچنین تسهیلات دیگری از بند الف و ب تبصره ۱۸ درحال رسیدن است که در مشاغل مختلف قابل واگذاری است که سهم استان از آن ۶۷۰ میلیارد است و این فرصتی است که دولت برای اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری کرمان اضافه کرد : ۱۵ درصد از منابع کمیته امداد امام خمینی(ره) باید در کارگروه اشتغال شهرستان و با نظر فرماندار به افراد نیازمندی که تحت پوشش نیستند واگذار شود.

وی در پاسخ به سوال بخشدار چترود درخصوص مشکلات موجود جهت اخذ مجوزها و تغییر کاربری ها گفت : این مشکلی است که محدود به استان نیست و یکی از مشکلات ما درسیستم سرمایه گذاری محسوب می شود ما پیگیر این هستیم که فرایند این امور را کوتاه تر کنیم.

در پایان سلاجقه معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری نیز به موضوع برگزاری همایش سرمایه گذاری شهرستان کرمان اشاره کرد و افزود : در حال جمع آوری طرح ها ، پروژه ها ، قابلیتهای سرمایه گذاری و ظرفیت های شهرستان کرمان در بخشها و شهرهای تابعه آن هستیم که بتوانیم همایشی کشوری در این زمینه برگزار نمائیم دبیرخانه این همایش در فرمانداری کرمان تشکیل گردیده که به زودی اطلاعات بیشتری از آن را در اختیار دیگران قرار خواهیم داد.



ارسال نظر


آخرین خبرها