کد خبر: 71368 | زمان مخابره: 10:23:12 - سه شنبه 11 مهر 1396 | بدون نظر | |

خشکسالی باعث کاهش ۱۰ درصدی تولید پسته در شهربابک شد

مدیر جهادکشاورزی شهربابک از کاهش ۱۰ درصدی تولید پسته در این شهرستان طی امسال خبر داد و گفت: خشکسالی، افت آب های زیر زمینی و تامین نشدن نیاز سرمایی درختان پسته علت این کاهش تولید است.

به گزارش نشانه نیوز، محمدعلی فتوحیان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: یکی از محوصلات کشاورزی این منطقه پسته است که در اقتصاد شهرستان تاثیرگذار است.

وی از کاهش ۱۰ درصدی تولید پسته در شهربابک طی سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری هفت هزار و ۵۰۰ تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهربابک خشکسالی، افت آب های زیر زمینی و تامین نشدن نیاز سرمایی درختان پسته از مهم ترین عوامل موثر در کاهش میزان تولید پسته در شهربابک به شمار می آیند.

فتوحیان از وجود ۱۵ هزار سطح زیرکشت پشته در شهربابک خبر داد و گفت: از این مقدار  ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار مثمر و سه هزار و ۵۰۰ هکتار غیر بارور و نهال است.

وی استفاده از سیستم های آبیاری نوین در باغات و مزارع کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از این روش ها تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب خواهد داشت.

فتوحیان بحران کم آبی در استان کرمان را جدی دانست و افزود: باید با استفاده از روش های علمی و جدید منابع آبی موجود را به درستی مدیریت کنیم که این امر نیازمند عزم همگانی است.

مدیر جهادکشاورزی شهربابک یادآور شد: از سوی جهاد کشاورزی مبلغ هفت میلیون تومان به ازاء هر هکتار به صورت بلاعوض به کشاورزان اعطا می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها