کد خبر: 71383 | زمان مخابره: 16:10:09 - چهارشنبه 12 مهر 1396 | بدون نظر | |

فرمانده انتظامی استان کرمان :تاسوعا و عاشورا بدون حاشیه امنیتی برگزار شد

فرمانده انتظامی استان کرمان از برگزاری ۲۰۰ برنامه در هفته ناجا خبر داد و گفت: آئین های تاسوعا و عاشورای حسینی در این استان، بدون هیچگونه حاشیه امنیتی برگزار شد.

 

به گزارش نشانه نیوز، سردار رضا بنی اسدی فر  در نشست خبری ویژه هفته نیروی انتظامی افزود: در تاسوعا و عاشورای حسینی با تاسی از فرهنگ غنی عاشورا کوچکترین حاشیه امنیتی را نداشته ایم.
وی گفت :هفته نیروی انتظامی در حقیقت فرصت ارائه ماموریت ها، خدمات و تلاش های پلیس در ۱۸ رسته تخصصی برای ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت عمومی است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را انجام داده و امنیت نسبی موجود در کشور و استان کرمان نشان دهنده آن است که کارکنان مجموعه پلیس به صورت شبانه روزی کار خود را انجام می دهند و در این حوزه نمره قابل قبولی را تاکنون دریافت کرده اند.
وی اظهار کرد: استان کرمان در حوزه های امنیتی به ویژه در راستای امنیت اجتماعی به عنوان کار تخصصی پلیس تاکنون وضعیت خوبی داشته است و می توان با مشارکت مردم و دستگاه های متولی این امنیت را ارتقا بخشید زیرا امنیت برگ برنده ما در مقابل سایر کشورها است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به فروپاشی داعش در سوریه و عراق، جا به جایی نفرات آنها به سایر کشورها انجام می شود و این امر می طلبد که پیش بینی های لازم وضعیت آینده را داشته باشیم و باید متناسب با پیش بینی ها، ظرفیت های خود را به نحوی به کار گیریم که با مشکلی مواجه نشویم.
وی گفت: در هفته نیروی انتظامی در کنار اقدامات پلیسی، امنیتی و برگزاری مانورهای متعدد، اعزام نیروهای پزشکی به نقاط دوردست و شهرستان های دور افتاده انجام می شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، اجرای همایش موتورسواران قانونمند، نمایش های رزمی پلیس، ارائه خدمات مشاوره حقوقی و پزشکی، برگزاری صبحگاه مشترک، نشست با مسئولان دستگاه های دولتی با موضوع پیشگیری از اعتیاد، برپایی نشست تخصصی با معتمدان محلی، حضور در ویژه برنامه های صدا و سیما، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، بازدید دانش آموزان از مرکز مانیتورینگ و ارائه تولیدات علمی و پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی به دانشگاه ها از جمله برنامه های هفته ناجا در استان کرمان است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای نمایش رزمی پلیس توسط یگان ویژه، راه اندازی قطار و اتوبوس با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، اجرای نمایش تئاتر خیابانی، نشست با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش، حضور هیات رئیسه پلیس در مرکز نظارت همگانی (سامانه ۱۹۷) و پاسخگویی به مردم، دیدار با ائمه جماعات شهرستان، افتتاح نمایشگاه مواد مخدر با حضور مسئولان دولتی، همایش طلایه داران فرهنگ، افتتاح پروژه های عمرانی و برگزاری جلسات اندیشه ورزی ازدیگر برنامه های هفته ناجا در استان کرمان است.
بنی اسدی در پاسخ به سءوالی درباره عبور افاغنه آموزش دیده داعش از استان کرمان، تاکید کرد: موضوعات افاغنه را باید مدیریت کنیم و باید صحیح، منطقی و عقلایی بررسی کنیم و نباید در مطبوعات به آنها دامن زد.
وی خاطرنشان کرد: ایدئولوژی معنوی ما می گوید ک مرز معنوی نداریم و باید این وضعیت را مدیریت کنیم.
بنی اسدی یادآور شد: آمار جرایم خشن و آزار دهنده افاغنه در استان کرمان قابل توجه نیست.
وی در پاسخ به سئوال دیگری نیز اظهار کرد: همکاران در اجرای ماموریت ها جدی هستند و همواره تاکید شده که در اجرای ماموری ها، از امکانات مناسب و کامل استفاده کنند.
وی با اشاره به شهادت یکی از نیروهای انتظامی استان در سال جاری، گفت: شهادت ایشان ناشی از عدم استفاده از جلیقه ضد گلوله نبوده است زیرا جراحت وی از قسمتی بوده که اگر جلیقه ضد گلوله نیز داشت، به شهادت می رسید.
وی درباره سنگین بودن برخی از جلیقه های ضد گلوله نیز عنوان کرد: تعدادی سنگین هستند و برخی نیز سبک هستند و باید متناسب با ماموریت های تخصصی از آنها استفاده شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه آموزش در طول ایام تلاش می کنیم و بر همین مبنا در سال جاری با وجود افزایش عملیات های پلیس و درگیری با اشرار مسلح، تعداد مجروحان و شهدا کاهش داشته است.
از ۱۴ لغایت ۲۰ مهرماه به عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است و شعار این هفته در سال جاری’ پلیس، برای امنیت و امنیت برای همه ‘ تعیین شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها