کد خبر: 71417 | زمان مخابره: 7:23:59 - دوشنبه 17 مهر 1396 | بدون نظر | |

مردم انتظار برخورد جدی با مسأله مواد مخدر را دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: جامعه از نیروی انتظامی انتظار دارد که برخورد جدی با مسأله مواد مخدر داشته باشد و راهکار اساسی برای آن بیندیشد.

 به گزارش نشانه نیوز، به مناسبت هفته ناجا سردار رضا بنی‌اسدی فرمانده انتظامی استان کرمان و جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان دیدار کردند.

آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در این دیدار نیروی انتظامی را حافظ جان و مال مردم دانست و با نقل روایتی از امام علی (ع) اظهار داشت: حضرت می‌فرمایند، «هیچ بی‌نیازی همانند عقل، هیچ فقری بدتر از جهل، هیچ میراثی بالاتر از ادب و هیچ پشتیبانی بالاتر از مشورت کردن نیست».

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که دنبال کارهای خطرناک می‌روند، فکر و عقل خود را به کار نینداخته‌اند، زیرا اگر دین هم نباشد عقل می‌تواند از لغزش‌ها جلوگیری کند.

جعفری مشورت با افراد کارشناس و زبده را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: در مکتب اسلام بر امر مشورت تأکیدات فراوانی شده است و پیامبر اکرم (ص) با اینکه به امور مختلف آگاه بودند، اما خداوند دستور به مشورت به ایشان داد و در امر مشورت نیز باید با افراد عاقل و خردمند هم صحبت شد و از فواید و سود آن بهره برد.

جعفری گفت: امنیت مواد مخدر از جمله توقعات مردم است که اگر راه علاج اساسی برای این مسائل پیدا شود، مردم را خوشحال می‌کند.

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده انتظامی استان کرمان در این دیدار اظهار داشت: نیروی انتظامی در راستای وظایفی که به عهده دارد و برای تأمین امنیت کامل در جامعه تمام تلاش خود را به کار می‌برد.

وی بحث مواد مخدر و اعتیاد جوانان را از دغدغه‌های پلیس دانست و عنوان کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از دلایل منجر به طلاق در خانواد‌ه‌ها است که آسیب‌های بعدی را نیز به دنبال دارد.

بنی‌اسدی به دیگر معضلات جامعه از جمله مصرف مشروبات الکلی، حاشیه‌نشینی و … اشاره کرد و ابراز داشت: همکاری ائمه جمعه و جماعات در آگاه‌سازی جامعه از آسیب‌های موجود و رفع این مشکلات تأثیر به سزایی خواهد داشت.



ارسال نظر


آخرین خبرها