کد خبر: 71423 | زمان مخابره: 21:55:56 - دوشنبه 17 مهر 1396 | بدون نظر | |

استکبار جهانی باید از انقلاب مردم ایران درس بگیرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واقعه ۲۴ مهر را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم کرمان برشمرد و گفت: استکبار جهانی و تمامی حکومت‌های ظالم باید از انقلاب مردم ایران درس گرفته و بدانند که کاخ‌های ستم آنها عاقبت به دست آزادی‌خواهان فرو خواهد ریخت.

 

به گزارش نشانه نیوز، مهدی صدفی روز دوشنبه در نشست خبری ستاد بزرگداشت ۲۴ مهر افزود: سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال ۵۷ نماد ایستادگی و مقاومت مردم این استان در مقابل رژیم ستمشاهی پهلوی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: پاسداشت ۲۴ مهرماه سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان به نوعی تجلیل و تکریم از شهدای این واقعه و ارج نهادن به مجاهدت ها و ایثارگری های مردم شریف این استان است.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محمد باقدرت جوپاری و غلامرضا یزدان شناس اظهار کرد: آتش زدن کتابهای مسجد و قرآنها و ضرب و شتم مردم با هدف سرکوب کردن مبارزات ملت ایران و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم از جمله اقدامات رژیم پهلوی در ۲۴ مهر ۱۳۵۷ در کرمان بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار کرد: گرچه در ۲۴ مهر حرمت مسجد شکسته شد و شهید و مجروح دادیم اما بر خلاف تصور رژیم پهلوی، این حادثه نتیجه عکس داد و موجب شد غیرت دینی و انقلابی مردم افزایش یابد.
وی گفت: حادثه ۲۴ مهر خط حرکت انقلاب را در کرمان و بلکه در کشور رشد و افزایش داد و علمای کرمان پیامی به امام (ره) در فرانسه فرستاند.
وی به تحصن اقشار مختلف مردم کرمان بعد از واقعه ۲۴ مهر اشاره کرد و گفت: این حرکت های مردمی به دلیل اقدامات ناجوانمردانه پهلوی افزایش یافت و امام (ره) در چهارم آبان پیامی صادر کردند که از یک سو بیانگر ماهیت رژیم پهلوی بود و از سوی دیگر مردم استانهای کشور از جمله کرمان را به ایستادگی و مقاومت و مبارزه هر چه بیشتر دعوت می کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، هدف از تشکیل ستاد بزرگداشت ۲۴ مهر را ثبت این واقعه در تاریخ به عنوان نماد مبارزات مردم کرمان عنوان کرد.
صدفی ادامه داد: هدف این است که آیندگان درس مبارزه با ظلم و ستم و بی عدالتی و ظالمان نیز عبرت بگیرند.
وی به رویکرد مردمی در بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر اشاره و خاطر نشان کرد: مراسم محوری، دوشنبه(۲۴ مهر) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع با حضور سخنران کشوری برگزار می شود.
وی بیان کرد: مسابقات معلومات عمومی، انشا در مدارس، اعزام راوی به مدارس و دانشگاه ها، ویژه برنامه کودکان و نوجوانان، نمایشگاه اسناد و عکس در مسجد جامع، برگزاری دعای ندبه در مهدیه شهدا از دیگر برنامه های ۲۴ مهر در کرمان خواهد بود.
وی برگزاری ویژه برنامه در دانشگاه ها، بقاع متبرکه، دانشگاه آزاد کرمان، بازدید دانش آموزان از مسجد جامع در دو روز و خاطره گویی، برپایی ایستگاه سلامت، مسابقه فرهنگی ‘آتش در گلستان’ همراه با محافل قرآنی توسط کانون های مساجد کرمان، ویژه برنامه برای خانواده شهدا، میزگرد در صدا و سیما با حضور شاهدان عینی واقعه ۲۴ مهر را از دیگر برنامه های واقعه آتش سوزی مسجد جامع اعلام کرد.
واقعه دلخراش به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان در ۲۴ مهر سال ۱۳۵۷ سند محکمی است بر جنایات رژیم منحوس پهلوی علیه مردم مسلمان کرمان که در مجلس چهلم شهدای حادثه جانگداز ۱۷ شهریور تهران و سالگرد شهادت آیت‌ الله حاج آقا مصطفی خمینی شرکت کرده بودند.



ارسال نظر


آخرین خبرها