کد خبر: 71453 | زمان مخابره: 8:10:01 - سه شنبه 18 مهر 1396 | بدون نظر | |

استان کرمان دارای رتبه برتر جذب سرمایه در کشور

رییس کمیسیون تولید ملی و اشتغال مجلس در بازدید خود از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر و در همایش اقتصاد مقاومتی این شهرستان از تحقق اقتصاد مقاومتی در سیرجان خبر داد .

به گزارش نشانه نیوز، رییس و اعضای کمیسیون تولید ملی و اشتغال مجلس در سفر به سیرجان در جلسه اقتصاد مقاومتی این شهرستان حضور یافته و از مناطق صنعتی این شهرستان بازدید کردند.
ابتدای سفر رییس و اعضای کمیسیون تولید ملی و اشتغال و هیات همراه با بازدید از خط تولید تلویزیون و یخچال در مجموعه گلدیران و حضور در جلسه ای به همین منظور در سالن اجتماعات گلدیران بود.
حضور رییس و اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در همایش اقتصاد مقاومتی شهرستان سیرجان که در سالن کنفرانس مجموعه معدنی و صنعتی گل گهر برگزار شد بخش دیگری از برنامه های سفر این هیات به شهرستان سیرجان بود.
فولادگر رییس کمیسیون تولید ملی و اشتغال مجلس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان سیرجان که در مجموعه گلدیران برگزار شد، طرح مثلث توسعه استان کرمان را طرحی موفق خواند و گفت: ارائه طرح مثلث توسعه از سوی استاندار محترم کرمان فارغ از مسائل سیاسی و حاشیه ای بعنوان یک طرح موفق در سطح کشور مطرح و به نتایج خوبی نیز دست یافته است. این طرح پس از ارائه از سوی استاندار کرمان در دیگر مناطق کشور نیز به کار گرفته شد.
وی افزود: استان کرمان همواره در جذب سرمایه بسیار موفق عمل کرده است و هیچ گاه برای دریافت سرمایه منتظر دولت نمانده و با استفاده از توان و پتانسیل بخش خصوصی بصورت خودکفا وارد عمل شده است به طوری که می توان گفت استان کرمان جزو نفرات برتر جذب سرمایه و راه اندازی کارهای تولیدی در سطح کشور است.
فولادگر رییس کمیسیون تولید ملی و اشتغال مجلس در ادامه اظهار داشت: فعالیت های مجموعه گل گهر در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی شایسته تقدیر است. چیزی که ما امروز دیدیم مجموعه ای از تلاش ها و کوشش ها و یک مجموعه محقق شده از اقتصاد مقاومتی است که باید آن را پایلوت کرد و به دیگر استان ها نیز تعمیم داد.
وی افزود: بحث اشتغال مستلزم اینگونه تلاش ها و برنامه ریزی ها است . ما در تولید فولاد سالانه صدها مجوز صادر میکنیم در حالی که به فکر برند سازی نیستیم. مجموعه ای چون گل گهر و بخش فولاد آن باید به یک برند تبدیل شود و به جهانیان معرفی گردد.
تقی زاده مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر نیز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی سیرجان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه گل گهر، گفت: مجموعه گل گهر معین اقتصاد مقاومتی شهرستان های سیرجان و بردسیر است و ارائه تسهیلات در قالب وام خود اشتغالی ، تهیه لباس فرم کارکنان مجموعه گل گهر توسط مدد جویان کمیته امداد و…از جمله اقداماتی است که گل گهر در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده است.
وی اصلی ترین پروژه مجموعه گل گهر را انتقال آب از خلیج به فلات مرکزی ایران عنوان کرد و گفت: ما در راستای انجام اهدافی از این دست به منابع مالی دولت نیاز نداریم بلکه به حمایت دولت و رفع موانع تولید که پیش روی ماست نیازمندیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز در بخشی از سخنان خود گفت: صنعتی ترین مجموعه تولید کننده کشور مجموعه گل گهر است. ما در این مجموعه آب را با تانکر آوردیم و فولاد و گندله تولید و برای کشور ارز آوری می کنیم . بایستی دولت از کارهای این چنینی حمایت کند .
وی افزود: از معاونین و مدیران شرکت های وابسته به گل گهر می خواهیم از پتانسیل های شهرستان در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده نماید.
در ادامه  قوامی معاون کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز سیرجان را شهری بسیار پیشرفته و موفق نسبت به گذشته عنوان کرد و گفت: مزیت سیرجان امروز صنعت و معدن است و بایستی زنجیره تولید را در این منطقه کامل کرد چراکه سیرجان امروز سیرجان زنده و پویا است و این نشان دهنده تلاش مسئولان این شهرستان است.
گفتنی است در ادامه رییس و اعضای کمیسیون تولید ملی و اشتغال مجلس با همراهی فرماندار ویژه سیرجان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان از شرکت های وابسته به مجموعه معدنی و صنعتی گل گهر بازدید و از نزدیک با روند فعالیت آن ها آشنا شدند.



ارسال نظر


آخرین خبرها