کد خبر: 71465 | زمان مخابره: 8:09:23 - چهارشنبه 19 مهر 1396 | بدون نظر | |

افتتاح پروژه خانه حاج آقا علی رفسنجان بدست رئیس جمهور

استاندار کرمان گفت: افتتاح مجموعه هتل سنتی چهار ستاره خانه حاج آقا علی رفسنجان جزو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در آذر یا دی ماه سال جاری قرار گرفته و این مجموعه به دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

نمایش عکس در اندازه واقعی

به گزارش نشانه نیوز، “علیرضا رزم حسینی” در بازدید از خانه حاج آقا علی رفسنجان به عنوان بزرگترین مجموعه خانه خشتی جهان اظهار کرد: شاید کمتر کسی تصور می کرد این مجموعه که در آستانه ویرانی و تخریب بود خوشبختانه به مرحله ای برسد که یک یا دو ماه آینده آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی شود.

وی افزود: اگر بخواهیم نمونه هایی از الگوهای اقتصاد مقاومتی واقعی، همدلی و همزبانی و مثلث توسعه اقتصادی را نام ببریم می توانیم از مجموعه خانه حاج آقا علی رفسنجان نام ببریم.

وی بیان کرد: در پیشرفت این پروژه هم نماینده سابق مجلس همکاری بسیار خوبی داشتند و هم نماینده فعلی مردم رفسنجان در مجلس پیگیری هایی بسیار خوبی می کنند، همچنین امام جمعه و فرماندار سابق و فعلی و آقای سرایداری کارآفرین بزرگ این مجموعه تلاش زیادی در پیشرفت این مجموعه داشته اند.

استاندار کرمان با بیان اینکه این مجموعه متعلق به رفسنجان، استان و حتی ایران نیست، بلکه به همه مردم جهان متعلق است، یادآور شد: کشوری مانند ایران که می تواند بالاترین درآمد گردشگری را در منطقه داشته باشد متأسفانه در حال حاضر پایین ترین درآمد گردشگری را در منطقه دارد. این در حالی است که ترکیه سالانه ۲۵ میلیون گردشگر خارجی دارد و بالغ بر ۲ هزار میلیارد دلار گردش مالی گردشگران خارجی است.

رزم حسینی بیان کرد: ۱٫۴ میلیارد نفر گردشگر طی سال گذشته جابجا شده اند و به ازای هر گردشگر خارجی ۱۲ نفر شغل پایدار ایجاد می شود و این مجموعه ۱۲۰ نفر شغل پایدار ایجاد کرده است و درآمدزا است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم شاهد طلایی‌ترین دوران شکوفایی میراث فرهنگی بودیم، هرچند کرمان رتبه برتر حوزه گردشگری، مرمت و سرمایه‌گذاری آثار تاریخی را به خود اختصاص داده، اما این آغاز راه است و با تجربه ای که در دولت یازدهم ایجاد شده، فعالیت‌ها در دولت دوازدهم هم ادامه می‌یابد.

رزم حسینی با اشاره به توفیقات استان، تصریح کرد: رئیس جمهور به وزیر کشور ابلاغ کردند که تمام توفیقاتی که در استان کرمان به ثمر رسیده به بقیه استانها ابلاغ کند و مطابق این برنامه پیش روند و امیدواریم با مشارکت و وحدت رویه در حوزه سیاسی و همکاری رسانه ها که به توسعه پایدار در استان کرمان برسیم.

وی عنوان کرد: باید از خودخواهی دست برداریم و به سمتی برویم که رشد کنیم تا بتوانیم ایجاد درآمد، ثروت و شغل پایدار داشته باشیم.

استاندار کرمان در ادامه خبر داد: افتتاح مجموعه هتل سنتی چهار ستاره خانه حاج آقا علی رفسنجان جزو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در آذر یا دی ماه سال جاری قرار گرفته و این مجموعه به دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

رزم حسینی با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر در دوره مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی رفسنجان همکاری داشتند، خاطرنشان کرد: از نیروها و مصالح موجود در قاسم‌آباد رفسنجان برای مرمت این بنا استفاده شده است و گردش مالی زیادی بوجود آمده است.

وی تأکید کرد: ما توجه به استانداردهای جهانی مرمت و بازسازی این خانه را مد نظر قرار داده ایم و تردید ندارم در صورت انجام تبلیغات مناسب به یکی از مقاصد اصلی جدی گردشگران دنیا مجموعه خانه حاج آقا علی می‌شود.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی و الگویی که استان کرمان ارائه کرده می‌تواند کشور را نجات دهد و اگر این مسیر را ادامه دهیم می توانیم استان خوبی را بسازیم، اضافه کرد: اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه احیای موقوفات و ایجاد ارزش افزوده حرکتی بی‌نظیر در سطح کشور است که امیدواریم، مستمر باشد و ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان صبح امروز از بزرگترین خانه خشتی جهان در شهرستان رفسنجان با عنوان خانه حاج آقا علی بازدید کرد و از نزدیک در جریان اجرای طرح مرمت و بازسازی این مجموعه تاریخی قرار گرفت.

طرح مرمت و بازسازی این خانه از ۲۷ مهر ماه ۹۴ آغاز شده است و ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شامل بخش‌های مختلف از جمله رستوران سنتی، کافی‌شاپ، تالار پذیرایی و سوئیت‌های لوکس و معمولی می‌شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها