کد خبر: 71468 | زمان مخابره: 8:14:02 - چهارشنبه 19 مهر 1396 | بدون نظر | |

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان: تصمیم گیری های مسئولان به دور از سلایق شخصی باشد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مسئولان نباید خودمحوری و سلایق شخصی را به جای عقل و شرع در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داد.

به گزارش نشانه نیوز، سردار غلامعلی ابوحمزه  در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین (ع) شهر کرمان اظهار داشت: فرمایش‌های امام خمینی (ره) باید به عنوان یک تابلو، راهنما و چراغ‌ راه حرکت تمام اقشار به‌ ویژه پاسداران و بسیجیان باشد، زیرا بر گرفته از آیات و احادیث بوده اند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری برای ما امام حسین (ع) زمان و چراغ‌ راه هستند و برای رسیدن به سربلندی باید از ایشان اطاعت کنیم.

ابوحمزه با اشاره به اینکه هر کسی در هر مسئولیتی که بر عهده دارد، باید با ولایت باشد تا به موفقیت و پیروزی برسد، افزود:  اگر کسی ولایت نداشته باشد به جایی نمی‌رسد، ما این تجربه را طی تاریخ اسلام و انقلاب کسب کرده ایم.

وی  بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره از هشت آفت که امکان دارد گریبان مسئولان را بگیرد نام برده‌ اند و مسئولان را متذکر شده‌ اند که نخستین و بزرگترین آن، خودشیفتگی و غرور است؛ برای جلوگیری از این دو خصلت ناپسند باید راه تواضع را پیش گرفت و برای زندگی و کار در خط اعتدال حرکت و حد وسط را انتخاب کرد.

ابوحمزه گفت: دومین آفت  بسیار بزگ مسئولان از نگاه مقام معظم رهبری، خودمحوری و وارد کردن سلایق شخصی در تصمیم‌ها است. نباید خودمحوری و سلایق شخصی را به جای عقل و شرع در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داد و باید این مقوله همواره مدنظر قرار گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اشرافی‌گری به عنوان سومین آفات مسئولان نام برد و افزود: اشرافی‌گری البته به این معنا نیست که افراد از عالم استفاده نکنند، باید از دنیا بدون اسراف استفاده کرد.

وی ادامه داد: می‌توان گفت که دنیا همان نفس انسان است و آنچه که در آن مشاهده می‌کنیم، طبیعت است، پس باید از دنیا استفاده کرد، اما نباید به آن وابسته شد.

ابوحمزه بیان داشت: توقف چهارمین آفت مسئولان است و حرکت و تلاش برای رشد و تعالی افراد و خانواده آن‌ها لازم و ضروری‌ است و خداوند عقل و انبیا را برای انسان قرار داده است تا هر جا دچار رخوت شدند از آن بهره بگیرند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه تلاش برای کسب محبوبیت از دیگر آفت مسئولان است، افزود: مسئولان باید از آن بپرهیزند، ما در انتخاباتی که در ایران برگزار می‌شود، شاهد این موضوع هستیم که افراد غیر شرعی و عقلی تلاش می کنند تا محبوبیت کسب کنند.

وی عنوان کرد:  لذت‌جویی و تأثیر آن در جامعه یکی دیگر از آفت های مسئولان است و لذت‌جویی چیزی است که شرع مقدس بر آن مهر حرام زده و نباید به سمت آن رفت که اگر این اتفاق رخ دهد، منجر به سقوط انسان می‌شود.

ابوحمزه تصریح کرد: مسئولان باید  مراقب باشند و از لذت‌های حلال استفاده کنند، همچنین با توجه به جمع کردن زخارف دنیوی در میان مسئولان باید گفت: انسان باید به حد نیاز از آن استفاده کند و همواره به یاد خدا بوده و مرگ را فراموش نکند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: آخرین آفت مسئولان از دیدگاه مقام معظم رهبری  غفلت از یاد خدا است و  تبعیت از هوای نفس و فراموش کردن یاد خدا دو نکته‌ای هستند که از طرف ائمه (ع) همواره نهی شده‌ و باید به آن توجه کنیم، راه خروج این آفت‌ها را ائمه (ع) به ما آموخته‌اند، انسان برای رهایی از این ممنوعیت‌های هشت‌گانه می‌طلبد به دو نکته توجه کند که یاد خدا و مرگ هستند.

وی با اشاره به اینکه یامان باشد که دنیا را ترک می‌کنیم و این مقدر تمام انسان‌ها است،تاکید کرد: باید کاری کنیم که موجب عزت بشویم، همان اقدامی که شهید حججی انجام داد، او با یاد خدا و مرگ رشد کرد و به فرموده مقام معظم رهبری «معجزه انقلاب شد»، باید مسئولان به سپاه کمک کنند تا بتوانیم، بسیج را سامان داده و گام‌های اساسی برای جوانان برداریم.

 مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین (ع) شهر کرمان با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان در محل مجتمع پذیرایی سرو برگزار شد.

در این مراسم طی حکمی از طرف سردار ابوحمزه، محمدعلی نظری جانشین علی یحیایی در فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین (ع) شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها