کد خبر: 71544 | زمان مخابره: 21:48:42 - یکشنبه 23 مهر 1396 | بدون نظر | |

جشن جهانی گلیم آذر ماه برگزار می شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، تاریخ جشن جهانی گلیم را در آذر اعلام کرد.

به گزارش نشانه نیوز، غلامرضا فرخی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز ۲۳ مهرماه در نشست کارگروه گلیم سیرجان با بیان اینکه ثبت جهانی گلیم یک امتیاز برای سیرجان، کرمان و ایران است که اتفاق افتاده و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم، افزود: نگاه ها به استان کرمان با این ثبت تغییر کرده است و استان از رتبه ٣٠ در بین٣١ استان در صنایع دستی به برترینها تبدیل شده است.

معاون صنایع دستی اداره میراث با اشاره به زحمات هنرمندان سیرجان گفت: ما در موضوع آموزش، تولید و صادرات فعالیت های خوبی داشته ایم که این ها همه نتیجه فعالیت هنرمندان سیرجان است.

وی، معرفی «ماه نساء شهسواری» را به عنوان مادر صنایع دستی در جهان یک اتفاق خوب دانست و گفت: خانم شهسواری با داشتن بیش از ١٠٠سال و هنر این رشته به عنوان مادر صنایع دستی ایران معرفی و انتخاب شد و مسئولین کشوری تصمیم گرفتند او را به عنوان مادر صنایع دستی جهان معرفی کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، تغییر دیدگاه ها نسبت به استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طی ١۵روز تمامی رسانه های خارجی و داخلی، ثبت جهانی گلیم را به خوبی پوشش دادند.

وی، ارزیابی از شهر جهانی را هر ساله دانست و گفت: باید تمامی نواقص رفع و در این خصوص رشد داشته باشیم. اگر آیتم ها رعایت نشود ثبت جهانی از لیست خارج می شود.

فرخی یادآور شد: لوح شهر جهانی تقدیم شهردار آن شهر می شود که در این خصوص فعالیت بیشتر شهردار را می‌طلبد.



ارسال نظر


آخرین خبرها