کد خبر: 71617 | زمان مخابره: 22:14:35 - سه شنبه 25 مهر 1396 | بدون نظر | |

انتقاد صریح از نبود ادارات مجزا برای خدمت به مردم در مرکز استان/ جمعیت روستا و شهر کرمان متفاوت از واقعیت است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از این مسأله که برخی از ادارات کل و سازمان‌ها، اداره مجزایی در شهرستان کرمان برای ارائه خدمت به مردم ندارند، انتقاد کرد.

نمایش عکس در اندازه واقعی

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در تشریح نشست مشترک با مدیران شهرستان کرمان با حضور فرماندار کرمان اظهار داشت: نخستین موضوع مطرح شده در این نشست، وضعیت ادارات کل و سازمان‌هایی بود که خدمات خود را در شهرستان کرمان ارائه نمی‌کنند.

وی با انتقاد از این مسأله که برخی از ادارات کل و سازمان‌ها، اداره مجزایی در شهرستان کرمان برای ارائه خدمت به مردم ندارند، ادامه داد: به عنوان نمونه باوجود اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان پیگیر مباحث مربوطه است، اما در شهر کرمان فاقد هرگونه دفتر بوده و این مسأله امکان ارائه خدمات را گرفته است.

پورابراهیمی افزود: با توجه به اینکه جمعیت شهر کرمان یک سوم جمعیت کل استان محسوب می‌شود، عدم در نظر گرفتن ساختار و سازمان به این جمعیت کثیر غیرمنطقی به نظر می‌آید و حتما این مسأله را توسط وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: قبلا هم در این زمینه به ادارات کل اطلاع داریم، اما جای تاسف است که بعضی از سازمان‌ها اصلا هیچ تشکیلاتی در شهر کرمان ندارند و یا بعضا با داشتن تشکیلات نصفه و نیمه، ساختار سازمانی ندارند که مشخص باشد چه تعداد نیرو باید به کار گرفته شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهر کرمان هیچ جایگاهی برای ارائه خدمات در حوزه ماموریت‌های خودش چه در بخش معدن و صنعت و چه اصناف و بازاریان ندارد.

پورابرهیمی با بیان اینکه این مسأله در مورد سازمان‌ها و ادارات دیگری از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دارایی، ورزش و جوانان و … نیز وجود دارد، اظهار داشت: درخواست از مدیران این است که با سرعت این مسأله را پیگیری کنند.

وی ابراز داشت: ورزش و جوانان در شهرستان کرمان عملا رها شده است و در این بخش وضعیت اسف‌باری داریم که حتما باید جایگاه، بودجه و سهم شهرستان کرمان دیده شود، اما از قدیم انجام نشده است.

پورابراهیمی بیان داشت: در نشست با مدیران ادارات و سازمان‌های شهرستان کرمان که با حضور فرماندار برگزار شد، تأکید کردیم که با سرعت نسبت به تشکیل ساختار سازمانی و امکانات و بودجه‌های مصوب در شهر کرمان متناسب با شهرستان‌های دیگر باید اقدام شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که سایه سنگین ادارات کل در استان کرمان، خدمت در شهرستان کرمان را محو کرده و به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است.

پورابراهیمی گفت: این موضوع را با استاندار کرمان و مجموعه‌ها در میان گذاشته‌ایم و مکاتابات با وزارتخانه‌ها انجام شده است، نمی‌شود مرکز استان را بدون یک ساختار قانونی مصوب اداره کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از وضعیت سرانه‌های بودجه‌های جاری و عمرانی شهرستان کرمان اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان کرمان این است که سرانه خدمتی در بخش‌های مختلف نسبت به جمعیت آن بیشتر است.

وی عنوان کرد: تنها در حوزه آموزش و پرورش، حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز بیش از سرانه جمعیتی در شهر کرمان درس می‌خوانند، یعنی در زمان سرشماری برای اینکه روستاها خالی از سکنه نباشند در آنجا اطلاعات وارد کرده‌اند، اما خدمات خود را در شهر کرمان دریافت می‌کنند و این مسأله موجب شده که جمعیت روستا و شهر کرمان متفاوت از واقعیت باشد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت، درمان، آب، برق، گاز و زیرساخت‌ها همین مسأله وجود دارد و پیشنهاد کردیم و پیگیری می‌کنیم که شاخص‌های اختصاص بودجه‌های جاری و عمرانی بر اساس عدد واقعی جمعیت محاسبه شود.

وی افزود: برآورد ما این است که ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در شهر کرمان آماری متفاوت از عدد سرشماری دارند، اما از خدمات شهری اعم از آموزش، بهداشت و درمان و … استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نامه‌ای به استاندار کرمان نوشته‌ایم و در شورای برنامه‌ریزی استان نیز این موضوع را مطرح کردیم و قرار است تا شاخص‌ها بر اساس عدد واقعی اصلاح شود که بتوانیم تناسب منطقی بین خدمات و میزان هزینه‌ها انجام دهیم.

پورابراهیمی بیان داشت: اعتبارات شهر و شهرستان کرمان نسبت به ماموریت‌ها و تعداد جمعیت بسیار ناچیز است که باید در شاخص‌ها محاسبه و بر اساس عدد واقعی لحاظ شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها