کد خبر: 71685 | زمان مخابره: 10:04:25 - شنبه 29 مهر 1396 | بدون نظر | |

ورود عقبه جریان مافیایی به موضوع کاهش قیمت پسته و دغدغه کشاورزان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت پسته طی چند روز گذشته تا ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است و به نظر می‌رسد عقبه جریان مافیایی به این موضوع ورود کرده و به یک دغدغه برای کشاورزان و صادرات بدل شده است.
نمایش عکس در اندازه واقعی

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در بیست و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان تدوین سند گرشگری استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این مسأله را می‌توانیم در قالب سند چشم‌انداز برنامه پنج ساله گردشگری استان تعریف کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سند گردشگری استان لازم است تا برش‌های دستگاهی هم دیده شود و از ظرفیت حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در راستای توسعه اقتصادی کشور بهره برد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بیشترین حجم اشتغال را می‌توان در حوزه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری پایین ایجاد کرد، بیان داشت: ورود اتاق بازرگانی کرمان به تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط با حوزه گردشگری علاوه بر اینکه به استان کمک می‌کنند، می‌تواند در رویکرد ملی نیز به کار گرفته شود.

وی گفت: هفته آینده نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس را با میراث فرهنگی خواهیم داشت تا به بررسی احکام و بندهای حوزه گردشگری و آمادگی برای تدوین قانون نظام جامع اقتصاد گردشگری بپردازیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دستگاه‌‌های مرتبط با حوزه گردشگری هم می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه قوانین و مقررات گردشگری ارائه دهند تا اصلاحات لازم صورت گیرد.

پورابراهیمی افزود: تراز ارزی صنعت گردشگری کشور حدود ۴ میلیارد دلار منفی است و مقایسه تراز استان کرمان با کشور می‌تواند مبنایی برای فعالیت‌های ما باشد.

وی با اشاره به اینکه تراز بازرگانی کشور نیز ۳ میلیارد دلار منفی است، عنوان کرد: قیمت پسته طی چند روز گذشته تا ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است و به نظر می‌رسد عقبه جریان مافیایی به این موضوع ورود کرده و به یک دغدغه برای کشاورزان و صادرات بدل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برش اقتصادی که اساسی‌ترین بخش حوزه گردشگری است تاکنون در کشور مغفول مانده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها