کد خبر: 71859 | زمان مخابره: 10:56:22 - سه شنبه 9 آبان 1396 | بدون نظر | |

ثروتمندترین کشورهای دنیا کدامند؟+ تصاویر

بالا بودن سرانه تولید ناخالص علت اصلی ثروتمند بودن کشورهای دنیاست.
ثروتمندترین کشورهای دنیا کجاست؟به گزارش نشانه نیوز، امروزه کشورهایی که سرانه تولید ناخالص داخلی آنها بالا است جزو ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شوند به‌طوریکه مردم این کشورها از زندگی بهتری نیز برخوردارند. برخی از این کشورها مساحت بسیار کوچکتری در مقایسه با کشورهای بزرگ دارند اما همچنان از نظر ثروت رتبه بهتری دارند که در زیر به این کشورها اشاره خواهیم کرد. ۶. نروژنروژ با جمعیت تقریبی ۵ میلیون نفر یکی از کشورهایی محسوب می شود که از نظر صادرات جایگاه بسیار مناسبی دارد. صادرات مواد همچون گاز، نفت خام و نفت تصفیه شده باعث شده سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی نروژ ۶۷۴۴۵/۲۰ دلار باشد که مواردی همچون اکتشاف و تولید نفت، نیروی هیدروالکتریک و شیلاتباعث می شود رونق اقتصادی این کشور بهتر از گذشته شود.
ثروتمندترین کشورهای دنیا کجاست؟
۵. کویتکویت با تولید ۱۰۲میلیارد بشکه نفت خام و سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی ۷۰۹۱۳/۵۶ دلار در رتبه پنجمین کشور ثروتمند جهان قرار دارد. علاوه بر صادرات بالای نفت، صادرات کشاورزی نیز علت اصلی بالا بودن سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی کویت است.علاوه بر این موارد امروزه بانک ملی کویت که جزء پیشرفته ترین سیستم های بانکی جهان عرب است کمک شایانی در رسیدن به این رتبه می کند.
ثروتمندترین کشورهای دنیا کجاست؟
۴. برونئیبرونئی که در جنوب شرقی اسیا قرار دارد با صادارت موادی همچون نفت، غذا و گاز و سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی ۷۲۳۷۰/۴۵ دلار توانسته جزو  چهارمین کشور ثروتمند جهان  باشد. هر چند این کشور کوچک بسیاری از موارد مورد نیاز خود را وارد می کند اما همچنان در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد. جالب است بدانید مهمترین دلیل پیشرفت این کشور توسط کمپانی متانول بروئنی بوده است.
ثروتمندترین کشورهای دنیا کجاست؟
۳. سنگاپورسنگاپور با سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی  ۷۰۵۹۸/۱۰ دلار در رتبه سوم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد. گردشگری، اقتصاد، آموزش، سلامت، امنیت و .. دلایل مهمی است که در ۲۲ سال گذشته با افزایش دو برابری تولید ناخالص داخلی سنگاپور را به این رتبه رسانده است. جالبترین نکته در مورد سنگاپور این است که دولت به مردمش خانه‌های لوکس و گران می‌دهد.
ثروتمندترین کشورهای دنیا کجاست؟
۲. لوکزامبورگلوکزامبورگ  دومین کشور کوچک جهان است که با تولید ناخالص داخلی ۹۷۶۲۲ دلار، یعنی ۹ برابر میانگین جهانی در تبه دوم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته است. مردم در این کشور در اموراتی مثل بانک، ارتباطات و انتقالات فعالیت می کنند بطوریکه مقدار بیکاران در این کشور فقط۵/۵ درصد است.
ثروتمندترین کشورهای دنیا کجاست؟
۱. قطرقطر ثروتمندترین کشور جهان با سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۴۰۶۴۹ دلار بوده محسوب می شود که تمام پیشرفت خود را مدیون منابع نفتی و گازی خود است. امروزه با پیشرفت این کشور فعالیت های دیگری نظیر پتروشیمی، تولید فولاد و کود شیمیایی در افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور تاثیر گذاشته است
ثروتمندترین کشورهای دنیا کجاست؟ 



ارسال نظر


آخرین خبرها