کد خبر: 71941 | زمان مخابره: 11:22:53 - یکشنبه 14 آبان 1396 | بدون نظر | |

آنچه امروز دشمنان جمهوری اسلامی را به وحشت انداخته قدرت نرم جمهوری اسلامی می باشد

وقتی یک متهم بانک و اقتصادی دستگیر می شود انواع تهمت ها متوجه دستگاه قضائی می گردد

به گزارش نشانه نیوز، آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک صبح امرزو در سالن کانون فرهنگی امام خمینی(ره) شهربابک برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: روز سیزده آبان یادآور سه واقعه بزرگ تبعید امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ به دلیل اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون، کشتار دانش آموزان  توسط دژخیمان رژیم ستم شاهی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ می باشد.

موحد اظهار داشت: واقعیت این است که کشور ما قبل از انقلاب در دوران ستم شاهی حافظ منافع امریکای مستکبر در منطقه بود و خود یک الگوی سلطه پذیری در اسیا بوده است.حضرت امام در چهارم ابان ۱۳۴۳فرمودند تمام گرفتاریهای ما از این امریکاست همین سخنرانی ایشان منجر به تبعد ایشان به ترکیه شد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: فی الواقع پیروزی انقلاب اسلامی یک صاعقه ای بود که بر هیمنه استکبار امریکا و استبداد تحت سلطه او وارد شد و استکبار ستیزی جزء ماهیت و فرهنگ ظلم ستیزی و استکبارستیزی به عنوان روح حاکم بر انقلاب اسلامی ایران است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: حمایت از ستمدیده و مقابله با ظلم استکبار از آرمان های بلند امام خمینی (ره) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی و شهدا و از جمله اصول بنیادین انقلاب اسلامی است.

یدلله موحد گفت: دلیل اصلی کینه توزی امریکا با ملت ایران – انقلاب اسلامی این است که انها سالها در این کشور سلطه سیاسی و اقتصادی داشتند و چپاول کردند و بعد از انقلاب اسلامی به دنبال بازیابی منافع مادی و سرکوب استقلال خواهی کشور بوده اند و خصومت انها ناشی از همین روحیه استکبارستیزی ملت ایران است

وی افزود:قدرت نرم جمهوری اسلامی که امروز آنها را به وحشت انداخته بدون شک همین استقلال طلبی و آزادیخواهی و فرهنگ مقابله با استکبار و دین مداری است.

وی افزود: از نظر حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مهم ترین روش مقابله با نظام سلطه ایجاد روحیه مقاومت، تسلیم ناپذیری ،گسترش بصیرت و اگاهی ملت علیه استکبار است.

مقام ارشد قضائی استان کرمان بیان کرد: قوه قضائیه در تمامی سطوح و لایحه هایش از مهمترین ارکان نظام اسلامی است که کارامدی یا ناکارامدی آن تاثیر بسزا و مستقیمی بر سایر ارکان نظام دارد فی الواقع یک واحد قضایی کارامد می تواند با همکاری و هماهنگی ارکان دیگر نظام به طور قاطع بی امان و همه جانبه با اخلال گران امنیت عمومی – امنیت اجتماعی- امنیت اقتصادی و سایر شئون جامعه مبارزه اثر بخش داشته باشد و با مظاهر فساد مقابله نماید و عدالت ،آزادی و آرامش خاطر را برای همه مردم به ارمغان بیاورد.

وی همچنین اظهار داشت:استقلال قوه و خصوصاً قضات، تاثیر ناپذیری از انواع فشارها تهدیدها و تطمیع ها نکته مهمی می باشد وقتی یک متهم به فساد بانکی  یا اقتصادی دستگیر می شود انواع تهدیدها و فشارهای همه جانبه و وتهمت ها متوجه دستگاه قضائی کشور می گردد و هدف آنها ضربه زدن به استقلال دستگاه قضائی می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیوستگی بین مردم و نظام قضائی کشور یک ضرورت است اجرای عدالت محتاج یک پشتوانه مردمی و اجتماعی است از تمامی ظرفیت ها اجتماعی و نهادهای مردمی برای تحقق عدالت قضائی در جامعه باید بکار گرفته شود البته در این پیوستگی دستگاه عدالت هم باید در دسترس و مورد اعتماد همه افراد جامعه باشد یا به تعبیری دیگرعملکرد این دستگاه باید بگونه ای باشد همه افراد جامعه به دستگاه قضا به منزله ملجا عدالت خواهی اعتماد نمایند و با احساس امنیت حق خود را مطالبه نمایند.

در پایان از زحمات آقای عسکری رئیس سابق دادگستری شهرستان شهربابک تقدیر و تشکر و اقای رمضان آقامحمدی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان معرفی و آقای ایمان شهسواری به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها