کد خبر: 71991 | زمان مخابره: 21:49:10 - دوشنبه 15 آبان 1396 | بدون نظر | |

تجمیع زمین های خرده مالکی/ روش های آبیاری نوین بکار گرفته شود

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: طرح تجمیع زمین‌های خرده‌مالکی کشاورزی در کرمان آغاز شده و از کشاورزان درخواست داریم برای این منظور به صورت تجمیع به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

به گزارش نشانه نیوز، عباس سعیدی با اشاره به اینکه جمعیت در جهان و بالطبع در ایران در حال افزایش است، اظهار کرد: این امر منجر به تنوع در نیازهای مردم به ویژه در بحث مواد غذایی شده است.

وی به محدودیت منابع به ویژه آب و خاک اشاره و تصریح کرد: باید با بکارگیری دانش روز و شیوه های جدید بهره وری را افزایش دهیم.

سعیدی گفت: در زمینه خاک مشکلی در حال حاضر در کرمان وجود ندارد و اراضی مستعد کشاورزی فراوانی در استان موجود است؛ اما منابع محدود کننده این منطقه آب است.

وی با اشاره به استفاده از شیوه های جدید برای استفاده بهینه از آب در کشاورزی استان کرمان ادامه داد: در این زمینه همکاری کشاورزان بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار را یکی از این راه ها عنوان کرد و افزود: کشاورزان همچنین می توانند در ابتدای کار در استخر ذخیره آب اقدام به پرورش آبزیان کنند و با این اقدام آب برای استفاده در کشاورزی غنی می شود.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از استفاده از شیوه آبیاری غرق آبی ادامه داد: متوسط بارندگی کرمان بسیار پایین است و حدود ۲۸ سال است که این استان به شدت با خشکسالی مواجه است.

سعیدی با اشاره به بحران آب استان کرمان گفت: در این شرایط به کشاورزان توصیه می شود از شیوه های مناسب آبیاری استفاده کنند و در این زمینه تسهیلات مناسبی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: هم اکنون برای هر هکتار حدود هفت میلیون پول بلاعوض برای اجرای سیستم های آبیاری مکانیزه در اختیار کشاورزها قرار داده می شود.

سعیدی خرده مالکی را یکی از مشکلات حوزه کشاورزی استان کرمان دانست و افزود: طرح تجمیع زمین‌های خرده‌مالکی کشاورزی در کرمان آغاز شده و از کشاورزان درخواست داریم برای این منظور به صورت تجمیع به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها