کد خبر: 72008 | زمان مخابره: 12:22:42 - سه شنبه 16 آبان 1396 | بدون نظر | |

رئیس کل‌ دادگستری کرمان: توسعه حاشیه‌نشینی در استان کرمان کاملا متوقف شده است

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: توسعه حاشیه‌نشینی در استان کرمان اکنون کاملاً متوقف شده و‌ به سراغ ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی رفته‌ایم.

به گزارش نشانه نیوز، یدالله موحد در شورای پیشگیری از وقوع جرم که با حضور مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: کرمان مانند بسیاری از استان‌های دیگر با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه بوده است و به جرأت می‌توانم، بگویم که یک سوم شهر کرمان با حاشیه‌نشینی شکل گرفته و الان جزو متن شهر هستند.

وی بیان داشت: توسعه حاشیه‌نشینی در کرمان تحت هر عنوانی به نقطه بحرانی رسیده بود و تمام آن هم مربوط به بحث مهاجرت نیست، بلکه هر کس در متن شهر نتواند، اقتصاد شهر را تحمل کند به حاشیه سرریز می‌شود از سال ۹۳ به بعد در زمینه مقابله با حاشیه‌نشینی اقدامات مؤثری انجام شد و مقامات قضایی، اجرایی، انتظامی، امنیتی و … کنار هم با این پدیده مقابله کردند.

موحد توقف حاشیه‌نشینی را نخستین مرحله کار در استان کرمان بر شمرد و تصریح کرد: در مرحله دوم رفع تجاوزها را در دستور کار داشتیم که در مجموع ۲۶ هزار هکتار اراضی دولتی استان مسترد و یا ساماندهی شده است، توسعه حاشیه‌نشینی در استان کرمان اکنون کاملاً متوقف شده و‌به سراغ ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی رفته‌ایم که طرح نجات نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: سال گذشته استان کرمان در زمینه جلوگیری از تعرض به اراضی دولتی جزو برترین‌ها بود و هزینه‌های زیادی هم‌ در این راه پرداخت کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها