کد خبر: 72060 | زمان مخابره: 8:59:13 - یکشنبه 21 آبان 1396 | بدون نظر | |

بهسازی گلزار های شهدا در سطح روستاهای کرمان در اولویت است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: بهسازی گلزار های شهدا در سطح روستاها در اولویت کار قرار گرفته تا علاوه بر پیروی فرمان مقام معظم رهبری، بنیه فرهنگی و معنوی روستاها تقویت شود.

به گزارش نشانه نیوز، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی اظهار داشت: بهسازی گلزار های شهدا در سطح روستاها در اولویت کار قرار گرفته تا علاوه بر پیروی فرمان مقام معظم رهبری، بنیه فرهنگی و معنوی روستاها تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه بهتر است با توجه به آب و هوای استان کرمان از مصالح بومی که در سرما و گرما مقاوم است در بهسازی قبور مطهر شهدا استفاده شود، اظهار کرد: در سال‌های اخیر در شهرستان بم این نمونه قبور با مصالح بومی بهسازی شده است که تاکنون عمر خوبی داشته‌اند.

آیت‌اللهی‌موسوی همچنین در زمینه روشنایی گلزار های شهدا گفت: گلزار های واقع در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها با همکاری اداره کل اوقاف از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند اما در روستاهایی که گلزارهای شهدا از مرکز روستا فاصله دارند و از خطوط انتقال برق نیز دور هستند به رسیدگی بیشتری نیاز دارند.

وی بیان داشت: بهتر است در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از انرژی خورشیدی برای روشنایی این گلزارها استفاده شود تا علاوه بر روشنایی، هزینه کمتری صرف شود و در این راستا تاکنون شرکت‌های توزیع برق اقدام شایسته‌ای انجام داده‌اند.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز گفت: یاد شهدا را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت و اگر این حقیقت به‌وسیله کسانی که امروز در قبال شهیدان مسؤولیت دارند، زنده بماند و بزرگ نگاه داشته شود، آیندگان از این ایثار بزرگی که شهیدان کردند، بهره خواهند برد.



ارسال نظر


آخرین خبرها