کد خبر: 72063 | زمان مخابره: 9:00:58 - یکشنبه 21 آبان 1396 | بدون نظر | |

۸۰۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی مربوط به کارتهای بازرگانی صوری است

۸۰۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی مربوط به کارتهای بازرگانی صوری است/ وزارت صنعت و اتاق بازرگانی برای صدور کارتهای بازرگانی همکاری نمی‌کنند.
پورابراهیمی گفت: امروز رقمی معادل ۸۰۰۰ میلیارد تومان اصل و فرع معوقات مالیاتی از محل استفاده کارت‌های بازرگانی صوری ثبت شده است.
نمایش عکس در اندازه واقعی
به گزارش نشانه نیوز محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند صدور کارت بازرگانی گفت: صدور کارت بازرگانی و تائید آن براساس رویه‌هایی بوده که از سنوات گذشته اجرایی می‌شود و به دلیل نیازهای اخیر هم مورد ارزیابی و بازنگری‌های مجدد قرار گرفته است. اما از آنجا که اتاق بازرگانی وظیفه ارزیابی و رتبه‌بندی متقاضیان و بازرگانان را به‌عهده داشت و بعد از آن هم وزارت بازرگانی در آن زمان به عنوان ناظر دوم کارت‌ها را تائید می‌کرد، تخلف‌هایی از آن دوره ایجاد شد.

پورابراهیمی در ادامه افزود: در آن دوره به‌دلیل عدم اشراف اتاق بازرگانی به مسائل و همچنین عدم پذیرش مسئولیت از سوی وزارت مربوطه، روند تخلف افزایش یافت و در نهایت مشکلات عمده‌ای در این زمینه ایجاد شد تا جایی که مجلس براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخصا وزارت صنعت، معدن و تجارت را مسئول کارت بازرگانی شناخت و این سازمان را مکلف به ساماندهی صدور کارت بازرگانی کرد.

وی تاکید کرد: بنابراین قانون دقیقی برای این منظور تدوین شده، اما از آنجا که هنوز همکاری قابل توجهی میان اتاق بازرگانی و وزارت صنعت شکل نگرفته، قانون مذکور اجرایی نشده و مشکلات همچنان ادامه دارد و بعضاً روبه فزونی رفته است به صورتی که امروز رقمی معادل ۸۰۰۰ میلیارد تومان اصل و فرع معوقات مالیاتی از محل استفاده کارت‌های بازرگانی صوری ثبت شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها