کد خبر: 72224 | زمان مخابره: 11:25:59 - پنجشنبه 2 آذر 1396 | ۲ نظر | |

گزارش بازدید خبرنگاران به همت سازمان صنعت، معدن و شرکت هلدینگ میدکو؛ بهره برداری از مجموعه کاتد تا پایان سال جاری

مدیر عامل شرکت بابک مس ایرانیان گفت: بهره برداری از مجموعه کاتد تا پایان سال جاری بر اساس جدیدترین تکنولوژی روز دنیا انجام می شود.
به گزارش نشانه نیوز، شرکت بابک مس ایرانیان زیرمجموعه شرکت هلدینگ میدکو است که  خبرنگاران کرمانی از اقدامات این مجموعه بازدید کردند و در حاشیه این بازدید مهندس محمد رضا میرزایی مدیر عامل شرکت بابک مس ایرانیان با حضور در جمع اصحاب رسانه به تشریح فعالیتهای انجام شده پرداخت.
وی ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه کرمان گفت: بسیار خوشحال و مسرور هستم که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افتخار میزبانی شما عزیزان را دارم. امروزه قریب به ده هزار سال از استفاده اولیه بشر از فلز مس می گذرد مس از معدود فلزات ارزشمندی است که به صورت آزاد در طبیعت یافت می شود.
وی ادامه داد: شرکت هلدینگ میدکو تصمیم گرفت با توجه به وجود نیروهای کار آمد و توانمند در حوزه صنعت مس و وجود معادن غنی مس در این منطقه و همچنین خواص پر کاربرد فلز مس، یک مجتمع مسی احداث نماید تا سالیانه ۵۰ هزار تن مس کاتدی از کنسانتره مس تولید نماید.
مهندس میرزایی ادامه داد: کارخانه لوله مسی با حمایت بی دریغ میدکو با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن لوله مسی در شکلها و سایزهای مختلف با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در سال ۹۵ به بهره برداری رسید و هم اکنون کارخانه در حال تولید می باشد.
مدیر عامل شرکت بابک مس ایرانیان ادامه داد: تولید مس کاتدی به روش بایو تانک لیچینگ بر اساس دانش فنی مشترک مجموعه میدکو و شرکت کانادایی انجام می شود. که این روشی نوین  سازگار با محیط زیست است که برای اولین بار در دنیا احداث گردیده است.
مهندس میزایی یادآور شد: دانش فنی تولید کاتد مس به روش بایولیچینگ در انحصار مشترک مجموعه میدکو و شرکت کاندایی می باشد.
وی در ادامه مطلب فوق افزود: چون در این روش از فرایند ذوب استفاده نمی شود حذف آلاینده های محیطی را شاهد هستیم و در حال حاضر پیشرفت این پروژه ۸۹ درصد می باشد که به زودی راه اندازی می شود.
مهندس میرزایی، حجم سرمایه گذاری برای احداث این کارخانجات را بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: تاکنون بخش عمده سرمایه گذاری توسط بانک پاسارگاد و همچنین صندوق توسعه ملی تامین گردیده است.
وی ادامه داد: استراتژی تولید و فروش لوله مسی در این شرکت بر مبنای سفارش مشتری بوده و در این راستا مشتری حرف اول را در فرایند فروش این محصول در کشور و دنیا می زند که سیاست شرکت بابک مس ایرانیان توجه به کیفیت خوب و برآورده کردن نیازهای مشتریان می باشد که در این زمینه اقدام به اخذ گواهینامه های متعدد و استاندارد CE MARK اروپا نموده است.
مدیر عامل شرکت بابک مس ایرانیان، ادامه داد: با توجه به نقش و اهمیت انرژی در صنایع علی الخصوص آب، شرکت بابک مس ایرانیان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در کارخانجات خود نهایت صرفه جویی را در دستور کار خود قرار داده است که این مهم هم به نفع شرکت و هم به نفع جامعه و اقتصاد کشور می باشد لذا در مجموع دو کارخانه به میزان ۳۵ مگا وات ساعت برق مورد نیاز است، حدود ۴۰ لیتر بر ثانیه آب و همچنین ۲۳۰۰ متر مکعب ساعت گاز مصرف دارد که درمقایسه با سایر روشها مصارف در این صنعت بسیار کمتر می باشد.
وی خاطرنشان کرد: هر بنگاه اقتصادی در قبال مجموعه سهام داران و ذینفعان که شامل مشتریان، کارکنان و مردم منطقه ای می باشد مسوول است. در این راستا شرکت بابک مس ایرانیان با توجه به نقش اساسی و مهم سهامداران و ذی  نفعان در یک بنگاه اقتصادی، به این مهم توجه خاصی نشان داده و بر آن است سعی و تلاش نماید که در مسایل فرهنگی و اجتماعی شهرستان درحد بضاعت خود مشارکت نماید و از طرفی با توجه به تحت کنترل بودن فرایند تولید در مقایسه با سایر روشهای تولید مس نسبت به حذف آلایند ه های محیطی اقدام نموده است.
مهندس میرزایی با بیان اینکه سرمایه اصلی هر سازمان نیروی انسانی می باشد، افزود: در این راستا شرکت بابک مس ایرانیان سعی نموده است ترکیبی از با تجربه های سراسر کشور با نیروهای جوان، ماندگار و کارآمد و با دانش فنی بومی منطقه را انتخاب نماید که از ترکیب این نیزوها با هم، ضمن انتقال تجارب بسیار مفید همکاران با سابقه نسبت به آموزش نیروهای جدید بسیار موثر بوده است.
وی یادآوز شد: در جذب اشتغال نیروهای بومی این مجموعه همیشه استقبال نموده است که با توجه به همین تفکر تا کنون بیش از ۹۰ درصد نیروهای شاغل از افراد بومی شهرستان شهربابک می باشند.
به گزارش نشانه نیوز، محمدحسن رحمانی با اشاره به اینکه این کارخانه در محل نزدیک شهر طراحی شده است، افزود: صنایع هلدینگ میدکو و شرکت بابک مس ایرانیان تعهد دارند که همواره حفظ و سلامت محیط زیست را در اولویت برنامه های خود قرار دهند
طلا بیگی مدیر سرمایه انسانی این مجموعه هم گفت: جذب نیروی انسانی بر اساس راهکارهای شرکت میدکو و با اصول و مقررات تعیین شده، انجام می شود.
وی در پایان، رشته های اصلی و مورد نیاز این مجموعه را شیمی، متالوژی، برق و صنایع ذکر و خاطر نشان کرد: رشته های دیگر  چون مدیریت و … مورد نیاز است که جذب بر اساس آزمون انجام می شود.
گزارش از زهره و معصومه قادر

 




۲ ديدگاه مطلب براي " گزارش بازدید خبرنگاران به همت سازمان صنعت، معدن و شرکت هلدینگ میدکو؛ بهره برداری از مجموعه کاتد تا پایان سال جاری " ارسال شده است.

  1. علی طلابیگی گفت:

    به نمایندگی از مجموعه شرکت بابک مس ایرانیان از حضور اصحاب رسانه استان در این مجموعه بسیار مسرو و خوشحالم امید وارم با حضورشما عزیزان وگزارشات خوب وخبرهای خپبی که در جامعه منتشر می گردد انشالله روز به روز شاهد شکوفایی این مرزو بم و اعتماد به نفس جوانان برومند گردد

  2. علی طلابیگی گفت:

    به نمایندگی از مجموعه شرکت بابک مس ایرانیان از حضور اصحاب رسانه استان در این مجموعه بسیار مسرو و خوشحالم امید وارم با حضورشما عزیزان وگزارشات خوب وخبرهای خپبی که در جامعه منتشر می گردد انشالله روز به روز شاهد شکوفایی این مرزو بم و اعتماد به نفس جوانان برومند گردد علی طلابیگی مدیر سرمایه انسانی

ارسال نظر


آخرین خبرها