کد خبر: 72291 | زمان مخابره: 20:39:15 - دوشنبه 6 آذر 1396 | بدون نظر | |

همایش یاوران وقف برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و موقوفات در پروژه های احیای موقوفات این استان سرمایه گذاری شده و باغ فتح آباد و خانه حاج آقاعلی از این موارد است.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در همایش یاوران وقف افزود: بزودی خانه حاج آقاعلی و تالار احسان به بهره برداری می رسد.
وی به اقدامات انجام شده در اوقاف استان کرمان اشاره و بیان کرد: بیش از هزار نفر تاکنون به کربلا و یک هزار و ۴۳۳ نفر به مشهد مقدس اعزام و در کنار آن ۶۰ امامزاده نیز بازسازی و نوسازی شده است.
وی به دریافت ۶ هزار و ۳۳۳ سند مالکیت نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از افرادی که موقوفه در اختیار آنها بوده اما اجاره پرداخت نمی کرده اند، دعوت شده و سند اجاره با آنها تنظیم شده است.
حجت الاسلام قاسمی زاده با تاکید بر اینکه در کرمان منابع و ظرفیت های بسیار خوبی داریم ادامه داد: در این سالها با فشارهای متراکم انجام، وقف نامه ها بازخوانی و بازنویسی و نیات واقفان کنترل و وارد سامانه شده است.
وی گفت: وقتی وقف می تواند ۱۰۰ بیمارستان را در کشور به کمک دولت بیاورد یا ۱۰۰ مدرسه را در استان کرمان در اراضی وقف احداث کند، به معنای اهمیت این موضوع در جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه وقف یک فرصت شرعی و قانونی برای افرادی است که می خواهند همدردی خود را با مردم نشان دهند عنوان کرد: وقف از آنجا که سنت ائمه اطهار (ع) است، دارای اهمیت است و ما به عنوان مسلمان باید این سیره را معرفی و دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی با ایران قبل از انقلاب کاملا متفاوت است تصریح کرد: امروز توقعات مردم جامعه ما فراوان بالا رفته است و نظام نیز فراوان در حوزه های مختلف کارهای بزرگی را انجام داده است.
حجت الاسلام قاسمی زاده تاکید کرد: امروز نظام ما در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح قرار دارد و باید با انجام اقدامات فرهنگی در برابر این توطئه ها بایستیم.
وی به مشکلات قانونی در حوزه وقف اشاره و بیان کرد: وقف یک موضوع شرعی و قانونی است.
وی بی مبالاتی برخی از مردم در حوزه وقف را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و ادامه داد: وقف با نیت خیر و عام المنفعه موجب می شود امکان هزینه کردن درآمد موقوفات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، آموزشی و سایر حوزه ها فراهم شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با تاکید بر اینکه امروز اوقاف به صوت جامعه نگر به فعالیت های خود ادامه می دهد گفت: اوقاف بر اساس سیستم های جدید به کار خود ادامه می دهد و امروز در اوقاف کار دستی نمی بینید.
این همایش به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و در محل سالن اندیشه برگزار شد.

فرمانده انتظامی کرمان:

پیشگیری از خسارتهای اجتماعی با همکاری واقفان محقق می شود

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر لزوم نهادینه شدن وقف در حوزه امنیت، گفت: بسیاری از خسارت هایی که بدنه جامعه وارد می شود با همکاری خیران و واقفان قابل پیشگیری است.

به گزارش نشانه نیوز، سردار رضا بنی اسدی فر در همایش یاوران وقف، از امنیت به عنوان زیرساخت اصلی اجرای برنامه های مختلف یاد کرد و افزود: اگر امنیت جامعه دچار اختلال شود، هیچکدام از برنامه های جامعه به درستی اجرایی نخواهد شد.
وی با اشاره به وجود برخی اماکن قدیمی و ناامن برای کلانتری ها و اماکن انتظامی عنوان کرد: این امر نشان می دهد که از فرهنگ وقف و حضور واقفان در حوزه امنیت استفاده چندانی نشده و این خلاء تاحدودی برطرف شده است.
وی تاکید کرد: امروز در یکی از شهرستان های استان کرمان شاهد هستیم که یک پدر یک شهید باغی، را وقف حوزه امنیت می کند که سالانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال درآمد دارد.
فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: تاکنون در جاده های مواصلاتی استان کرمان بیش از ۷۸۰ نفر به واسطه تصادفات کشته شده اند که این امر تبعات خانوادگی و اجتماعی را به دنبال دارد.
وی گفت: بسیاری از حوادثی که جامعه و خانواده ها را متاثر می کند با نیت خیر و اقدام خداپسندانه خیران و واقفان قابل حل است.
وی ثبت دوربین های ثبت سرعت را موجب کاهش ۶۰ درصدی حوادث جاده ای دانست و اظهار کرد: اقدام خیران در ساخت پاسگاه و کلانتری به معنای آن است که تا زمان فعالیت این واحدها، اثرات خیر آن برای خیران و واقفان پابرجا خواهد بود.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مردم در استان کرمان برای ایجاد زیرساخت های امنیتی ورود کرده اند و این امر به معنای آن است که مردم امنیت را به عنوان یک نیاز همگانی باور کرده اند و در این زمینه همکاری می کنند.
این همایش به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و در محل سالن اندیشه برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی کرمان:

نهادینه شدن فرهنگ وقف، مشکلات اجتماعی را کاهش می دهد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه نیت واقفان جز صلاح، فلاح و رفع مشکلات مردم نیست گفت: وقف در حقیقت راهی برای رفع مسائل و مشکلات اجتماعی است.

به گزارش نشانه نیوز، عباس صادق زاده در همایش یاوران وقف در راستای ترویج فرهنگ وقف افزود: هر زمان که توجه بیشتری بر سیره وقف بوده، مسائل و دغدغه های اجتماعی کمتر شده است.
وی اظهار کرد: اگر امروز بخواهیم سیره خوب و پسندیده وقف را ادامه داده و مسائل اجتماعی را کاهش دهیم، باید به توسعه فرهنگ وقف و ابعاد آن توجه داشته باشیم.
وی تامین رفاه اجتماعی جامعه را از وظایف دولتها برشمرد و گفت: حاکمیت اگر جایی امکان حضور فرهنگ وقف و مشارکت های اجتماعی نباشد، ورود می کند اما در کشور ما با حضور مردم بسیاری از مشکلات رفع شده است.
صادق زاده با تاکید بر اینکه انسان هدف توسعه است افزود: مسائل توسعه ای باید مسائل مردم باشد.
وی گفت: امروز در جامعه اگر به نقش افراد در توسعه توجه شود و جایگاه واقفان بزرگ دیده شود، از مشکلات عدیده ای در حوزه اجتماعی پیشگیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: مقابله با رشد ۲۶ درصدی اختلالات، افزایش اعتیاد، افزایش پرونده های قضایی و مواردی از این دست نیاز به مشارکت های اجتماعی افراد دارد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: اگر به مسائل مردم و نقش دهی به آنها در ساماندهی اشکالات و معضلات اجتماعی و حرکت به سمت سلامت اجتماع نگاه نکنیم وضعیت اجتماعی دچار تغییرات منفی می شود.
وی تاکید کرد: امید است که واقفان امروز نگاه خود را متناسب با جامعه تنظیم کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در کرمان نگهداری می شوند که ۷۸ درصد این افراد بدسرپرست هستند و این موضوع نشان دهنده وجود مشکلات اجتماعی در جامعه است.
این همایش به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان و در محل سالن اندیشه برگزار شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها