کد خبر: 72475 | زمان مخابره: 16:01:56 - سه شنبه 14 آذر 1396 | بدون نظر | |

مرمت عمارت کنسولگری انگلیس ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده نفتی منطقه کرمان گفت: عملیات مرمت و احیای عمارت موسوم به کنسولگری انگلیس به عنوان باغ موزه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی شرق کشور تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش نشانه نیوز، ساناز باغخانی با بیان اینکه عمارت کنسولگری با مراقبت و توجه ویژه شرکت نفت به مرمت بنای این عمارت طی ۲ هفته آینده تکمیل می شود افزود: عمارت کنسولگری انگلیس در کرمان تا بهمن ماه سالجاری تجهیز شده و به عنوان موزه شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان بهره برداری خواهد شد.
وی تصریح کرد: پس از وقوع زلزله ۶٫۱ ریشتری و پس لرزه های بیش از پنج ریشتری آن، مدیر و مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان از عمارت موسوم به کنسولگری انگلیس بازدید و روند مرمت آن را از نزدیک پیگیری کرد.
رئیس روابط عمومی و سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده نفتی منطقه کرمان گفت: این زمین لرزه کمترین خسارتی به موزه شرکت نفت وارد نکرده است و روند اجرای پروژه با سرعت و بخوبی در حال پیشرفت است.
وی افزود: پس از پیگیری استاندار کرمان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان و بعد از ثبت ملی بنای معروف به کنسولگری انگلیس، ردیف بودجه ای از منابع وزارت نفت به منظور مرمت و بازسازی این بنا تخصیص داده شد.
باغخانی همچنین به اهمیت وجود موزه بمنظور نمایش و حفظ آثار شرکت نفت اشاره و عنوان کرد: تجهیزات تاریخی سوخت رسانی و گرمایشی، انواع دستگاه های پمپ بنزین، خودروها و اسناد و مستندات تاریخی شرکت ملی پخش فرآوره های نفتی منطقه کرمان از بخش های موزه شرکت ملی نفت منطقه کرمان خواهد بود.
وی بر حفظ و صیانت از سرمایه های تاریخی وزارت نفت تاکید کرد و گفت: ساختمان معروف به کنسولگری انگلیس از املاک دولتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است و توسط تیم های نظارتی وزارت نفت و مشاوران میراث فرهنگی به صورت مکرر کنترل و بررسی می شود.
** کمبودی برای تامین سوخت زلزله زدگان کرمان وجود ندارد
رئیس روابط عمومی و سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده نفتی منطقه کرمان روند سوخت رسانی به خصوص ارسال نفت سفید به مناطق زلزله زده شهرستان های کرمان و راور را رضایت ارزیابی کرد و افزود: کمبودی در این زمینه برای زلزله زدگان وجود ندارد.
وی عنوان کرد: مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان به همراه برخی از مسئولان از مناطق زلزله زده گورک و هجدک شهرستان راور بازدید کردند و از نزدیک روند سوخت رسانی به مردم زلزله زده این شهرستان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
عمارت موسوم به کنسولگری انگلیس از اموال غیرمنقول شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در کرمان است و پس از مرمت و احیای این بنا با تغییر کاربری به موزه این شرکت در شرق کشور تبدیل می شود.
بنای معروف به کنسولگری انگلیس هم اکنون در مجموعه خانه های سازمانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان قرار دارد.
پیش از این نیز عمارت بزرگ موسوم به کنسولگری انگلیس کاربری دیگری نداشته و متروک مانده بود.
کنسولگری انگلیس مهر ماه ۱۲۷۳ در محله زریسف، در عمارت سید ابوالحسن خان بیگلری (حاکم کرمان در دوران زندیه) تاسیس شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها