کد خبر: 72564 | زمان مخابره: 11:52:26 - یکشنبه 19 آذر 1396 | بدون نظر | |

سپاه از تمامی فتنه ها سر بلند بیرون آمده است

امام جمعه کرمان گفت: سپاه انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون از هر فتنه ای که انقلاب را تهدید کرده سر بلند بیرون آمده و با افتخار ماموریت خود را به درستی انجام داده است.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه ثارالله استان کرمان با وی اظهار داشت: با وجود اینکه سپاه پاسداران جزء نیروهای مسلح است اما ویژگی های خاص خودش را دارد که آنها را متمایز می کند.

وی به تشریح ویژگی های سپاه پرداخت و گفت: سپاه پاسداران در مناسب ترین، مقدس ترین و بهترین شرایط متولد شد، یعنی در شرایطی که مردم با نگاه عدالت خواهانه تحت رهبری امام راحل (ره) انقلاب کردند و همه نگاه ها، ارزشی بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در همان ابتدای تشکیل انقلاب ضروت تشکیل سپاه احساس شد و امام راحل (ره) با تیزهوشی و درایت دستور تشکیل سپاه را صادر کردند.

 امام جمعه کرمان تصریح کرد: ویژگی دومی که در شخصیت سپاه موثر و آن  را تحت تربیت دینی و اسلامی قرار داده، هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است، شاید اگر جنگ تحمیلی اتفاق نمی افتاد باید بیشتر وقت صرف می شد تا چنین جریان پاک، قوی و قدرتمندی شکل بگیرد.

وی با اشاره به سختی ها و بدی های جنگ، افزود: جنگ چیزی نیست که کسی دنبال آن برود اما هشت سال دفاع مقدس از جهات مختلفی برای ما تبدیل به فرصت شد و شخصیت سپاه به گونه ای شکل گرفت که تبدیل به نیروی بسیار آگاه، بصیر، مجهز و هوشمند شده و حتی بعد از اتمام جنگ تحمیلی این هوشمندی و بصیرت در حوزه های مختلف ادامه پیدا کرد و آمادگی به مراتب چندین برابر شده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: نکته سوم که سپاه پاسداران را ممتاز می کند بحث ماموریتی که قانون اساسی برای سپاه در نظر گرفته و آن «حفاظت از ارزش ها و دستاوردهای نظام در هر صحنه ای که نیاز باشد» است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز داشت: دهها خیر و برکت از ناحیه سپاه به مردم می رسد و در جاهایی که دیگران نمی توانند کاری انجام دهند و کار را برای خودشان غیرممکن می دانند سپاه پاسداران به بهترین وجه ممکن ماموریت خود را انجام می دهد.

وی ادامه داد: سهم سپاه در خنثی کردن فتنه ۸۸ که دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به پا کرده بودند بی نظیر بود و زمانی که فتنه رخ می دهد خیلی ها مشکوک و مردد می شوند، صحنه را خوب نمی شناسند و دشمن شناسی آنها ضعیف است و بصیرت آنها یک مقدار دچار خدشه می شود و اصلا فتنه همین است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: بعد از اینکه فتنه ها کنار رفت خیلی مسائل برای خیلی از افراد شفاف و روشن می شود اما در جریان فتنه کسی نمی تواند آن را به راحتی تشخیص دهد و سپاه انقلاب اسلامی از ابتدایی انقلاب تاکنون از هر فتنه ای که انقلاب را تهدید کرده سر بلند بیرون آمده و با افتخار ماموریت خود را به درستی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه خیر و برکت سپاه فقط منحصر به داخل کشور نیست، گفت: سپاه توانست یکی از سم های مهلک و خطرناکی که در قالب داعش و امثال آن به جامعه اسلامی تزریق می شد را خنثی کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها