کد خبر: 72583 | زمان مخابره: 9:10:47 - دوشنبه 20 آذر 1396 | بدون نظر | |

بازدید سرپرست فرمانداری کرمان از ادارات راه و شهرسازی و اوقاف و امور خیریه شهرستان

علی بابایی سرپرست فرمانداری کرمان برنامه بازدید از ادارات شهرستان را با سرکشی از ادارات راه و شهرسازی و اوقاف و امور خیریه نواحی ۱ و ۲ شهرستان کرمان آغاز کرد .

به گزارش نشانه نیوز، سرپرست فرمانداری کرمان در بازدید از واحدهای حقوقی، اداره املاک ، یگان حفاظت و… اداره راه و شهرسازی شهرستان کرمان با نامناسب ارزیابی کردن وضعیت موجود گفت : حفظ مالکیت بخشی از اراضی بیت المال بر عهده اداره راه و شهرسازی شهرستان است، تشکیلات و سیستم فعلی اداره راه و شهرسازی شهرستان پاسخگوی نیازهای جمعیت و وسعت شهرستان کرمان نیست .

بابایی نیاز هر دستگاهی از آمار و اطلاع حوزه کاری خود را جهت سیاست گذاری ها بسیار ضروری توصیف کرد و افزود : دستگاه های اجرایی بایستی برنامه های کاری خود را تهیه، تدوین و متناسب با نیاز شهرستان اولویت بندی کنند، برای تهیه هر برنامه ای آمار واطلاعات دقیق و به روز بسیار ضروری است در غیر اینصورت برنامه ای وجود ندارد و چنانچه باشد برنامه دقیق و قابل اعتماد و اجرا نیست.

بابایی بار دیگر با اشاره به مشکلات ناشی از قرار گرفتن ادارات شهرستان مرکز استان در سایه ادارات کل و تضییع حقوق آنها تصریح کرد : علاوه بر عدم استقلال کاری برخی از ادارات شهرستانی ، نامشخص بودن وضعیت اعتبارات تخصیص یافته و نحوه هزینه کردِ این اعتبارات از عمده مشکلات موجود است .

وی با تأکید بر پیگیری اعتبارات و رفع مشکلات موجود از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان، خواستار ارائه گزارش دستگاه های اجرایی از اعتبارات تخصیص یافته و همچنین نحوه هزینه کردِ آنها به فرمانداری شد.

در حاشیه این بازدید روحانی مدیر راه و شهرسازی شهرستان کرمان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، ضعف سیستم اتوماسیون، عدم وجود نیروی کارشناس لازم و فضای فیزیکی نامناسب را از اهم مشکلات موجود برشمرد .

ناحیه ۱ و ۲ اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان مقصد بعدی بازدید علی بابایی سرپرست فرمانداری کرمان بود .

بابایی در ابتدا باحضور در واحدهای مختلف ناحیه ۱ اوقاف و امور خیریه شهرستان در گفتگو با کارکنان از نزدیک در جریان امور مربوطه قرار گرفت . وی در واحد فرهنگی ناحیه ۱ با قدردانی از خدمات انجام شده گفت : اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بایستی گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده را در ابعاد گوناگون با شاخص های مختلف تهیه و تدوین و  با نام و توسط خودِ اداره شهرستان به رسانه ها منعکس و به اطلاع عموم مردم برساند .

سرپرست فرمانداری کرمان سپس با حضور در ناحیه ۲ اداره اوقاف امور خیریه شهرستان کار مرتبط با موقوفات را علاوه بر وظیفه قانونی ، رسالت شرعی خواند که بر عهده اوقاف سپرده شده است .

وی اضافه کرد کرد : جمعیت واقف با هر نیتی کار را بر عهده اوقاف گذاشته است، این رسالت و وظیفه سنگینی است بر دوش اوقاف که باید با دقت و جدیت امانتدار آن باشد .

حجه الاسلام والمسلمین بساوندمدیر ناحیه ۲ اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان نیز در گزارشی از وضعیت و اقدامات انجام شده گفت :

اوقاف ناحیه ۲ دارای ۱۱۰۰ موقوفه با ۲۰ هزار نفر مستأجر و ۱۱۰ هکتار باغ پسته می باشد .

وی با اعلام اینکه موقوفات دولتی بیشترین بدهی را به اداره اوقاف دارند اظهار داشت : براساس نیت واقف، مبالغ بطور دقیق و ریز تقسیم و ثبت سیستم میشود

بساوند نظم دادن به ۳۰ هزار پرونده موقوفه بصورت سیستمی و بایگانی به روز، مشخص شدن اراضی موقوفه، بازخوانی پرونده موقوفات و تعریف وقف نامه ها در سیستم را از اهم فعالیت های اوقاف ذکر کرد که بطور کامل انجام شده است .



ارسال نظر


آخرین خبرها