کد خبر: 72599 | زمان مخابره: 9:27:03 - دوشنبه 20 آذر 1396 | بدون نظر | |

ارتباط بین صنعت و دانشگاه یک حلقه مفقوده است/ اقتدار اقتصادی با اقتصاد دانش‌بنیان به دست می‌آید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتدار اقتصادی با اقتصاد دانش‌بنیان به دست می‌آید گفت: وزیر علوم دولت دوازدهم باید به شکل جدی‌تری در این عرصه ورود پیدا کند و این خواسته نمایندگان مجلس در زمان رای اعتماد بود.
نمایش عکس در اندازه واقعی
به گزارشنشانه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم جشن روز دانشجو در دانشگاه ولی‌عصر(ع) شهر رفسنجان اظهار‌ داشت: چشم جهان خیره و مبهوت به اثرات علمی دانشمندان و دانشجویان ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه در قبل از پیروزی انقلاب در حوزه مسائل علمی در دنیا هیچ جایگاهی نداشتیم گفت: اما امروز با تلاش اساتید علمی توانستیم رتبه اول علمی در منطقه را کسب کنیم و در بعضی رشته‌ها در دنیا حرف برای گفتن داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از رشته‌ها رتبه‌های تک‌رقمی در دنیا مربوط به ایرانیان است افزود: اینکه امروز آمریکائی‌ها عصبانی هستند به‌واسطه خیزش علمی جوانان ایرانی است و امیدواریم رشد علمی ایران استمرار داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر علوم دولت دوازدهم باید به شکل جدی‌تری در این عرصه ورود پیدا کند و این خواسته نمایندگان مجلس در زمان رای اعتماد بود.

پورابراهیمی با بیان اینکه امروز در دنیا یکی از مولفه‌های قدرت، توان علمی و دانش است و در صدر اسلام نیز پیامبر‌(ص) بر فراگیری علم و دانش توسط مسلمانان، تاکید می‌کردند گفت: امروز اقتدار اقتصادی با اقتصاد دانش‌بنیان به دست می‌آید و گلایه از دانشگاه‌ها و مراکز علمی است که چرا به سمت اقتصاد دانش‌بنیان نرفته و نمی‌روند.

وی با اشاره به اینکه علم و دانش باید در چرخه اقتصادی وارد شود تا گره اقتصادی کشور را باز کند افزود: خلق مزیت در اقتصاد یعنی از آنچه که نداریم با اندیشه و توان علمی خود، ثروت ایجاد کنیم و اصلی‌ترین خلق ثروت به توان علمی یک کشور اتکا دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز میزان فروش نرم‌افزارهای کشور هند از فروش ذخایر نفتی ما بیشتر است در حالی که ذخایر ما تمام‌شدنی هستند اما علم هندی‌ها تمام‌نشدنی است تصریح کرد: با درآمدهای نفتی امکان اداره کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه آخرین وضعیت اقتصاد کشور به این گونه است که باید به سمت یک ظرفیت جدید برای درآمدزایی برویم گفت: امروز ارتباط بین صنعت و دانشگاه یک حلقه مفقوده است و باید این ارتباط برقرار و تقویت شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه امروز توان نظامی کشور باعث اقتدار نظام است و ما باید در زمینه علمی نیز روز‌به‌روز سطح علمی کشور را افزایش بدهیم افزود: یک سردار ایرانی به کمک جبهه مقاومت توانست گروه تروریستی تحت حمایت استکبار را نابود کند و باید در عرصه اقتصادی و علمی نیز پشت دشمن را به خاک برسانیم.

وی با ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای دانشجویان اظهار داشت: یکی از اشکالات اساسی در بحث اقتصادی کشور آسیب‌شناسی اقتصادی بود و در دو سال گذشته در کمیسیون اقتصادی اقدامات اساسی انجام دادیم که یکی از آنها اصلاح قانون قاچاق کالا و ارز بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام بانکی کشور نیز در دست اقدام است گفت: در بحث مالیاتی نیز اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار است و تا یک‌ماه آینده نهایی می‌شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها