کد خبر: 72605 | زمان مخابره: 10:37:25 - سه شنبه 21 آذر 1396 | بدون نظر | |

فروش ۸۰ هزار تن ذرت جنوب کرمان در بورس

– مدیرعامل شرکت پیشتیبانی امور دام جنوب استان کرمان گفت: ۸۰ هزار تن ذرت منطقه جنوب کرمان در سال زراعی جاری در بورس کالا به فروش می رسد.

 

به گزارش نشانه نیوز، جواد شهریاری افزود: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب کرمان زیر کشت ذرت قرار دارد که بیشترین این سطح کشت در شهرستان فاریاب است.
وی بیان کرد: طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از این میزان سطح زیرکشت ۸۰ هزار تن محصول ذرت برداشت می شود که عملکرد میانگین این محصول هشت هزار کیلوگرم در هکتار است.
مدیرعامل شرکت پیشتیبانی امور دام جنوب کرمان به قیمت پایین محصول ذرت در بازار اشاره کرد و گفت: شرکت پیشتیبانی امور دام جنوب کرمان با حمایت دفتر مرکزی این شرکت، سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و کارخانجات ذرت خشک کنی در زمینه حمایت از کشاورزان ذرتکار این منطقه از ۲۰ آبان ماه تا ۳۰ اسفندماه سال جاری اقدام به دریافت ذرت از کشاورزان می کند.
وی افزود: ۱۵ کارخانه ذرت خشک کنی در جنوب کرمان برای خرید محصول ذرت آماده است و کشاورزان می توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.
شهریاری ادامه داد: ذرت های خریداری شده از طریق بورس کالا به روش فیزیکی بفروش می رسند.
وی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلو محصول ذرت خالص ۱۰ هزار و ۶۵۰ ریال بوده که این مبلغ پس از فروش محصول ذرت و وصول بخشی از قیمت تضمینی این محصول در بورس کالا و تامین تفاوت قیمت آن تا مبلغ مصوب از بودجه دولت، حداکثر ۱۰ روز پس از فروش به حساب کشاورزان واریز می شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۰ هزار تن محصول گندم منطقه جنوب کرمان از طریق بورس کالا به فروش رسید و در ۲۷ روز پس از فروش بطور ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شد.
مدیرعامل شرکت پیشتیبانی امور دام جنوب کرمان بیان کرد: هزینه خشک کردن هر کیلو ذرت ۵۵۰ ریال است که باید توسط کشاورز پرداخت شود یا از محل مطالبات کم شود.
وی اظهار کرد: کشاورزان در مدت اعلام شده محصول خود را به کارخانجات خشک کننده ذرت تحویل دهند و در ازای تحویل محصول خود از کارخانه رسید دریافت کنند.
شهریاری بیان کرد: طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه برداشت محصول ذرت نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۲۰ هزار تنی ذرت مواجه بوده ایم.
شرکت پشتیبانی امور دام جنوب استان کرمان، مستقل از مرکز این استان هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر پوشش می دهد.
جنوب استان کرمان با سطح زیر کشت بیش از ۲۶۰ هزار هکتار و با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی ۶۰ درصد تولیدات این بخش را در استان به خود اختصاص داده است.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها