کد خبر: 72645 | زمان مخابره: 11:40:56 - چهارشنبه 22 آذر 1396 | بدون نظر | |

وقوع زلزله های دوقلو در کرمان/ ساختمان های خشت‌وگلی تخریب می شوند

 جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به اینکه آواربرداری در مناطق زلزله زده در حال انجام است، گفت: کارشناسان زمین شناسی عقیده دارند زمین لرزه های کرمان به صورت دوقلو هستند.

به گزارش نشانه نیوز، سید مصطفی آیت‌الهی‌موسوی در خصوص آخرین وضعیت منطقه زلزله زده بخش کوهساران راور اظهار کرد: هم اینک بنده در منطقه زلزله زده حضور دارم و در حال بررسی وضعیت روستاها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آواربرداری در منطقه در حال انجام است، ساختمان های خشت و گلی و قدیمی فاقد استحکام که قرار بود تخریب شوند اما به دلیل اصرار مردم جمع اوری لازم که در زمین لرزه قبلی مقرر شده بود تخریب شوند باید حتما جمع شوند.

آیت‌الهی‌موسوی از توزیع حدود ۱۵۰ تخته چادر بین ساکنان این مناطق خبر داد و گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با هلال احمر در صورت نیاز مردم به والر و پتو این اقلام در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بامداد امروز هجدک اظهار کرد: تمامی زمین لرزه های رخ داده مربوط به یک گسل و یک منطقه است؛ براساس گفته کارشناسان مرتبط زمین شناسی این زمین لرزها مرتبط به یکدیگر است و لایه های مختلفی از زمین شکسته و انرژی آزاد می شود.

سخنگوی ستاد بحران استان کرمان افزود: برخی کارشناسان معتقدند که زمین لرزه های کرمان به صورت دوقلو (وقوع دو زمین لرزه بزرگ در فاصله زمانی اندک) است و زمین لرزه های اخیر هم این حالت را دارند امیدواریم این مساله درست باشد و گسل لکرکوه از همین فرضیه تابعیت کند.

آیت‌الهی‌موسوی گفت: بزرگی پس لرزه ها حدود سه تا چهار ریشتر است و امیدواریم که بزرگی آنها بیشتر از این میزان نشود.

وی ادامه داد: زلزله پدیده ای غیرقابل پیش بینی است و نمی توان گفت که زمین لرزه های کنونی پیش لرزه هستند اما باز هم نمی توان این مساله را رد کرد به نظر می آید با توجه به اظهارنظرهای کارشناسان زمین شناسی و ژئوفیزیک زمین لرزه های کرمان دوقلو هستند.

وی با اشاره به اینکه زمین لرزه های اخیر در اثر فعالیت گسل «لکرکوه» رخ داده است، بیان کرد: این گسل از کوهبنان تا چترود امتداد دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها