کد خبر: 72656 | زمان مخابره: 11:53:29 - چهارشنبه 22 آذر 1396 | بدون نظر | |

بانک‌ها همکاری لازم برای بازسازی خانه‌های مسکونی در استان کرمان ندارند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه از نظر مصوبه‌ای و قانونی هیچ مشکلی در بازسازی خانه‌های مسکونی در استان نداریم گفت: بانک صادرات هیچ همکاری در بازسازی خانه‌های مسکونی در استان کرمان نداشته است.

به گزارش نشانه نیوز، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد اظهارداشت: اکیپ‌های بنیاد مسکن در تمام زلزله‌های اواخر استان بلافاصله به منطقه زلزله‌زده اعزام و ارزیابی‌های لازم را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در شهر راور زلزله خساراتی به خانه‌ها زده است گفت: بیشترین تاثیر زلزله ۶٫۱ ریشتری بامداد امروز شهر راور بوده که امروز صبح اکیپ‌هایی برای ارزیابی به منطقه اعزام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مردم باید به سمت بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های خود در جای استان پروند و مربوط به مناطق زلزله‌زده نمی‌شود افزود: بر اثر زلزله‌های اخیر خانه‌ها به سمت تخریب رفته و باید با ارزیابی دقیق بازسازی آنها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث بازسازی و مقاوم‌سازی هیچ مشکل مصوبه‌ای و قانونی نداریم خاطرنشان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم این کار انجام می‌شود و مردم باید اقدام کنند.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از بانک‌های استان که باید منابع مالی را تامین کنند هیچ همکاری نداشتند در حالی که پول مردم در این بانک‌ها نگهداری می‌شود گفت: بانک صادرات هیچ همکاری در هیچ نقطه‌ای از استان کرمان برای بازسازی نداشته است.

وی با بیان اینکه کار آواربرداری در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است تصریح کرد: این اقدام از امروز با امکانات و تجهیزات بیشتر پیگیری می‌شود تا بتوانیم سریع‌تر کار را جمع کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه هوا سرد است و زندگی بیرون از خانه در این شرایط هوایی بسیار سخت است گفت: انتظار می‌رود در مواقع بحران همه دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها در کنار مردم بوده و تسهیلات لازم برای بازسازی را در اختیار مردم بگذارند.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ شهر زیر ۲۵ هزار نفر در استان کرمان وجود دارد اظهارداشت: ۵ هزار و ۲۰۰ روستا نیز در استان کرمان وجود دارد که در همه این شهر و روستاها طرح بازسازی و مقاوم‌سازی اجرا می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.



ارسال نظر


آخرین خبرها