کد خبر: 72676 | زمان مخابره: 11:42:21 - پنجشنبه 23 آذر 1396 | بدون نظر | |

پورابراهیمی: گره زدن هدفمندی یارانه‌ها به طرح تحول سلامت خطای راهبردی است

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: اگر امروز یک نظرسنجی بگذاریم و به مردم بگوییم که بین اشتغال جوانانتان و یارانه کدام یک را می‌پذیرید قطعا موضوع اشتغال جوانان گزینه منتخب خانواده‌ها خواهد بود.
نمایش عکس در اندازه واقعی

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر اینکه درآمد حاصل از حذف یارانه بگیران به طرح تحول سلامت تخصیص خواهد یافت اظهار داشت: قرار نیست ما طرح تحول سلامت را با طرح هدفمندی یارانه‌ها گره بزنیم. در واقع گره زدن آن‌ها به یکدیگر یک خطای راهبردی محسوب می‌شود.

وی مهمترین مسائل کشور را مشکلات موجود در بخش تولید، اشتغال و سرمایه گذاری دانست و افزود: اگر به مردم بگوییم که قبلا طرح تحول سلامت را از بودجه عمومی پرداخت می‌کردیم و امروز می‌خواهیم با قطع یارانه شما آن را اداره کنیم مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند. این درحالی است که اگر به مردم بگوییم یارانه تان را قطع می‌کنیم و به جای آن برای فرزندانتان اشتغالزایی می‌کنیم به راحتی آن را می‌پذیرند.

پورابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: اگر امروز یک نظرسنجی بگذاریم و به مردم بگوییم که بین اشتغال جوانانتان و یارانه کدام یک را می‌پذیرید قطعا موضوع اشتغال جوانان گزینه منتخب خانواده ها خواهد بود، برخی حتی حاضر هستند یارانه تمامی اعضای خانواده شان قطع شود، اما فرزندانشان بر سر کار مشغول شوند.



ارسال نظر


آخرین خبرها