کد خبر: 73243 | زمان مخابره: 11:11:48 - شنبه 23 دی 1396 | بدون نظر | |

دادستان کرمان: تولیدکنندگان گرفتار در قوانین بانکها حمایت می ‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: برای کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور، نه تنها در مقابل فعالان اقتصادی و تولیدکنندگانی که گرفتار قوانین بانکها شده‌ اند نیستیم، بلکه به طور قطع در کنار آنها هستیم.

 

به گزارش نشانه نیوز، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، دادخدا سالاری در نشست با گرفتاران بانکی بخش تولید با بیان اینکه ریشه وقوع ۸۰ درصد جرائم، مسائل اقتصادی است افزود: برای کم کردن چرخه جرم در استان، راهی به جز رونق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم نداریم.
وی بستر حرکت بانکها را موجب تحت فشار قرار گرفتن تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دانست و اظهار کرد: بخش صنعت در کشور ما پشتیبان و حامی ندارد و به تولیدکننده به عنوان یک فرد سوداگر و تضییع کننده اموال بیت المال نگاه می شود.
سالاری با بیان اینکه اقتصاد کشور ضعف ساختاری و بنیادی دارد و تکلیف ما در عرصه اقتصاد نامشخص است به طرح چند سئوال در این رابطه پرداخت و گفت: در کشور ما دولت حاکم است یا تاجر؟ دولت حامی فعالان اقتصادی است یا رقیب و دشمن آنها؟ بانکها در حمایت از عرصه تولید و اشتغال فعالیت می‌ کنند یا برای سوادگری و جلب منفعت بیشتر؟
دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه در جامعه ما گاهی سازمان های حاکمیتی با وجود برخی قوانین به جای گره گشایی گره ایجاد می کنندگفت: سازمان های عمومی در خدمت فعالان اقتصادی هستند یا مانع حرکت آنها؟ ابزار حاکمیتی تسهیل کننده امور فعالان اقتصادی است یا بازدانده آنها؟
وی ادامه داد: تولیدکننده به عنوان قوه محرکه جامعه، بی دفاع و بی پناه است و حامی ندارد و از سوی دیگر هیچ حقی برای فعالان اقتصادی در نظر گرفته نشده است.
سالاری به ضعف موجود در ابزارهای حاکمیتی اشاره و خاطرنشان کرد: در کل کشور جهتگیری همه ابزارهای حاکمیتی از جمله نیروهای نظارتی، سازمانی و حتی قضات به بهانه تضییع نشدن اموال بیت المال، در راستای حمایت از بانک هاست.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان در زمینه پیگیری موردی حل مشکلات بانکی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان قول مساعد داد.



ارسال نظر


آخرین خبرها