کد خبر: 73249 | زمان مخابره: 11:19:33 - شنبه 23 دی 1396 | بدون نظر | |

مجلس تصمیم درستی در مخالفت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی گرفت/دو نرخی شدن بنزین فسادآور است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تصمیم درست و کارشناسی در مخالفت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی گرفت، ما در هر تصمیم اقتصادی باید پیامدهای اجتماعی آن را ببینیم.

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۷ افزایش پیدا نخواهد کرد، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه احتمال دارد در صحن علنی مجلس پیشنهادی برای دو نرخی بودن سوخت ارائه شود، عنوان کرد: دو نرخی شدن حامل‌های انرژی فسادآور است و به شخصه با آن مخالف هستم، چون مسائلی مانند کارت فروشی و .. را ایجاد می‌کند، ضمن اینکه در دو نرخی شدن سوخت، نه تنها درآمدی عاید دولت نمی‌شود، بلکه چوب ضرر آن را مردم می‌خورند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس تصمیم درست و کارشناسی در مخالفت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی گرفت، ما در هر تصمیم اقتصادی باید پیامدهای اجتماعی آن را ببینیم.

پورابراهیمی گفت: در شرایط کنونی افزایش قیمت حامل‌های انرژی منجر به شوک قیمتی و شوک تورمی در کشور می‌شد و آثار تورم هم به معنی کاهش قدرت مردم است.

وی ابراز داشت: پیش‌بینی ما این است که با کوچکترین تغییر قیمت در حامل‌های انرژی، اثر آن بر تورم را به شکل دو رقمی بالایی خواهیم داشت، قدرت خرید مردم به اندازه کافی کاهش یافته و به هیچ عنوان صلاح بر امر این مسأله نبود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت باید درآمدهای دیگری بیاورد که ما در لایحه پیشنهادات خود را به آنها دادیم، ضمن اینکه دولت باید از محل هدفمندی یارانه‌ها به سراغ اشتغال می‌رفت.

وی افزود: خشت و مسیر کجی در دولت قبل زده شد و الان هم ادامه یافت، دولت یک ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها به تولید نداد و پیش‌بینی این بود که اگر قیمت سوخت را بالا ببریم، باز هم یک ریال آن به بخش تولید نمی‌رود و جای دیگر خرج می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: افزایش نرخ حامل‌های انرژی تنها از جیب مردم پرداخت می‌شد، اما هیچ نفعی برای آنها نخواهد داشت و باید تصمیم دیگری گرفت.

وی گفت: صحن علنی احتمالا پیشنهادی برای دو نرخی کردن سوخت داشته باشد که بعید می‌دانیم در مجلس رای بیاورد.



ارسال نظر


آخرین خبرها