کد خبر: 73265 | زمان مخابره: 10:21:18 - یکشنبه 24 دی 1396 | بدون نظر | |

بیش از ۶۶۰۰ سند مالکیت برای موقوفات استان کرمان صادر شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ سند مالکیت برای موقوفات استان کرمان صادر شده است گفت: با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و اداره موقوفات با نیروی کم انسانی کار بسیار سختی است.

سند مالکیت

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده در دیدار کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدای‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهارداشت: اوقاف مجموعه‌ای از مجموعه ادارات استان است که در راس آن نماینده ولی‌فقیه است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در چارچوب مقررات عمل کنیم و موقوفات را به سطحی برسانیم که از نظر اقتصادی برای کشور مفید باشد گفت: نگهداری موقوفات از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه ۱۸ اداره و دفتر نمایندگی در سطح استان داریم که درآمد موقوفات فقط در چند شهرستان خوب است افزود: در سال‌های متمادی رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه به موازات کارهایی که در حوزه موقوفات انجام می‌دهیم بیش از ۵۰۰ موقوفه داریم که متولی دارند و توسط آنها اداره می‌شوند خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ سند مالکیت برای موقوفات استان کرمان صادر شده است.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه بحث تثبیت مالکیت موقوفات در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و بیش از هفت هزار موقوفه در استان داریم گفت: تاکنون بالغ بر هفتاد هزار سند اجاره تنظیم شده و در اختیار مستاجران قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۱ نفر نیروی انسانی داریم که ۹۷ نفر از آنها قراردادی هستند و از بودجه دولتی حقوق می‌گیرند افزود: با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و اداره موقوفات با نیروی کم انسانی کار بسیار سختی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه در شهرستان‌های کهنوج و ریگان ساختمان اداری اوقاف در حال ساخت است که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تصریح کرد: سامانه جامع اوقاف راه‌اندازی شده و کار سنتی کمتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر کرمان سه بیمارستان موقوفه است که از محل درآمد این موقوفات سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده است گفت: تا الان بیش از ۴۰ میلیارد تومان از محل موقوفات در استان سرمایه‌گذاری شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها