کد خبر: 73339 | زمان مخابره: 9:46:27 - پنجشنبه 28 دی 1396 | بدون نظر | |

کرمان رتبه دهم کشور در حوزه فضای کسب و کار را از آن خود کرد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: این استان در پائیز ۹۶ رتبه دهم کشوری در زمینه فضای کسب و کار کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش نشانه نیوز، سید مهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی افزود: در گذشته مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی کشور ۲ شاخص برای ارزیابی فضای کسب و کار داشتند که اتاق بازرگانی کرمان مدلی برای پایش واقعی فضای کسب و کار معرفی کرد و به عنوان مدل برتر کشوری انتخاب شد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بر مبنای وظیفه ذاتی خود و در راستای پایش و بهبود فضای کسب و کار مطالعات گسترده ای را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا نیاز به مصوباتی از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی دارد.
وی از حمایت های استاندار کرمان در ارتقای رتبه فضای کسب و کار استان کرمان تقدیر کرد و افزود: امیدواریم موقعیت این استان در حوزه فضای کسب و کار در فصل های آینده نیز حفظ شود.
وی مشکلات بیمه ای، بانکی و مالیاتی را از مهمترین مشکلات واحدهای اقتصادی استان کرمان دانست و عنوان کرد: برای رفع این مشکلات، تعامل دستگاهی را دستور کار قرار داده و با همکاری سازمان های مرتبط و بر اساس قوانین و رویه های موجود تا حد امکان این مسائل را رفع کرده ایم.
وی عنوان کرد: رفع مشکل تامین مالی و بانکی، شاه کلید حل بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان کرمان است.
شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان در حال برگزاری است.
در این نشست که با حضور استاندار، رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و معاونان استاندار کرمان برگزار شد مشکلات بانکی و راهکارهای رفع آن مورد بررسی قرار گرفت.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها