کد خبر: 73771 | زمان مخابره: 18:27:58 - پنجشنبه 19 بهمن 1396 | بدون نظر | |

۲۸۸ هزار نفر از جمعیت استان کرمان، ساکن در بافت‌های فرسوده شهری/آغاز طرح بازآفرینی شهری در کرمان

معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده شهری استان کرمان را براساس سرشماری سال ۹۵؛  حدود ۲۸۸ هزار و ۱۲۴ نفر اعلام کرد و افزود: در رفسنجان، کرمان، راور، زرند و سیرجان طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده آنها آماده شده است.
به گزارش نشانه نیوز، “مصطفی آیت‌الهی‌موسوی ” صبح امروز ۱۹ بهمن‌ماه در جلسه بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس گفت: در راستای بازآفرینی مناطق شهری و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، طرحی مبنی بر رفع بافت‌های فرسوده در استان کرمان تهیه و تدوین شده است.

وی ادامه داد: زمین دولتی و ایجاد تاسیسات زیربنایی که به عنوان آورده دولت هستند در اختیار توسعه گرها، سرمایه‌گذار و سازنده‌ها قرار می‌گیرد، ضمن آنکه تسهیلاتی با نرخ ۹ درصد در اختیار توسعه گر قرار داده می‌شود که در این راستا توسعه گر نیز موظف است ساخت و ساز را انجام دهد و نهایت واحدهای مسکونی را در اختیار مالکین بافت‌های فرسوده قرار دهد.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با بیان این مطلب که سهم دولت حدود ۵۰ درصد و مابقی سهم توسعه‌گر است، تصریح کرد: در استان کرمان ۷۱ شهر کرمان وجود دارد که ۴۱ شهر استان دارای بافت فرسوده است.

وی جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده شهری استان کرمان را براساس سرشماری سال ۹۵؛  حدود ۲۸۸ هزار و ۱۲۴ نفر اعلام کرد و افزود: در رفسنجان، کرمان، راور، زرند و سیرجان طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده آنها آماده شده است.

آیت‌الهی‌موسوی با اشاره به اینکه در استان کرمان ستاد بازآفرینی شهرستانی با ریاست استاندار شکل گرفته است، عنوان کرد: حمایت از پایان نامه های دانشجویی در این زمینه، پروژه های عمران شهری و … از جمله اقدامات این ستاد خواهد بود، ضمن آنکه در حال حاضر در کلانشهرها برای بازسازی بافت‌های فرسوده وام ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی از آماده بودن طرح بازآفرینی شهری در رفسنجان خبر داد و مطرح کرد: در شهرهای استان کرمان خوشبختانه اراضی طرح شناسایی شده تا در صورت تایید استاندار کرمان، عملیات اجرایی این طرح‌ها در آینده نزدیک در شهرهای مختلف استان آغاز شود.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با اشاره به اینکه تسهیلات لازم برای این طرح در بودجه ۹۷ پیش‌بینی شده است، اعلام کرد: عملیات اجرایی این طرح از امروز آغاز شد و در سال آینده به صورت جد پیگیری خواهد شد.

وی از اعلام آمادگی ۱۷ توسعه‌گر برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: باید تراکم مناسب در داخل شهر ایجاد کنیم و بایستی در داخل محدوده شهر فضاهای فرسوده احیا شوند، لذا اراضی دولتی در بافت فرسوده برای این طرح نظر گرفته شده است.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها