کد خبر: 73793 | زمان مخابره: 21:49:41 - جمعه 20 بهمن 1396 | بدون نظر | |

لبه تیز حمله دشمن مقدسات ما را نشانه گرفته است/عدم وجود اعتبارات و بودجه نباید مانع فعالیت‌های قرآنی باشد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم وجود اعتبارات و بودجه نباید مانع از فعالیت‌های قرآنی باشد، اساس و رویکرد قرآن ارتباط با دل‌ها است و باید آن را در جامعه ترویج کرد.
نمایش عکس در اندازه واقعی
به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی  در همایش فعالان قرآنی استان کرمان حرکت در محور تعیین شده حکومت اسلامی را لازم برشمرد و اظهار داشت: این محورها قرآن و عترت هستند که تفکر شیعه را شکل می‌دهند، باید مشکلات و مسائل پیرامون این مسیر را حل کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گسترش فضای قرآنی در جامعه کنونی ایران را از موضوعات اصلی فرهنگ دانست و ابراز کرد: یکی از مشکلات حوزه گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه کنونی ما تعدد نهادهای تصمیم گیرنده در این زمینه هستند که رسیدن به اهداف ما را در حوزه فرهنگ و قرآن به چالش برده و به آن ضربه زده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ نهاد تصمیم گیرنده در زمینه قرآن و فرهنگ در کشور وجود دارد و مشکلات و زیان‌های این حوزه را پاسخگو نیستند و ما نمی‌دانیم که در این گونه مواقع به سراغ کدام نهاد برویم تا درباره کاستی‌ها توضیح دهد، همه آن ها می‌گویند ما به سهم خودمان کار کرده‌ایم، به نهاد دیگر مراجعه کنید.

پورابراهیمی با بیان اینکه ادامه این روند به مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌انجامد، گفت: تعدد نهادهای تصمیم گیرنده در این حوزه مشهود بوده و ساماندهی آن ها تحت یک نهاد واحد از ضرورت‌های امروز جامعه قرآنی کشور است و باید در این زمینه تصمیمات اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این زمینه گام‌هایی برداشته و اتحادیه‌ای تشکیل شد، ادامه داد: انتظار داشتم خروجی آن را در نمایشگاه قرآن امسال می‌دیدم و همه تشکل‌ها تحت یک پرچم واحد عمل می‌کردند.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بی‌عدالتی در جامعه قرآنی کشور انتقاد و ابراز نگرانی کرد و گفت: بی‌عدالتی خارج از نفس قرآن است، اساس قرآن بر پایه عدالت و تقوا بوده و اگر بخواهیم این طور ادامه دهیم چه چیزی را می‌خواهیم در جامعه اصلاح کنیم و به کدام سمت پیش برویم.

پورابراهیمی با اشاره به این که مشکلات جامعه قرآنی درونی بوده و باید بین دست‌اندر کاران آن رفع شود، تصریح کرد: نکته بیرونی این مجموعه تنها در زمینه بودجه است ولی نباید به امید رسیدن بودجه کارهای خود را متوقف کنید، قرآن ۱۴۰۰ سال است که دارد تبلیغ می‌شود آیا در همه زمان‌ها و دوران‌ها بودجه داشته است؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اعتبارات این بخش را تامین کرده و از حوزه فرهنگ و قرآن حمایت کنیم، اظهار کرد: عدم وجود اعتبارات و بودجه نباید مانع از فعالیت‌های قرآنی باشد، اساس و رویکرد قرآن ارتباط با دل‌ها است و باید آن را در جامعه ترویج کرد.

وی با اشاره به این موضوع که شاخص‌ها و عملکرد نهاد‌های متولی در زمینه قرآن و فرهنگ باید شفاف شود، تاکید کرد: نگرانی بزرگ ما امروز در زمینه فرهنگ، عدم وجود آثار و فعالیت‌های قرآنی است، شاخص‌ها را باید روشن کرد تا به این حوزه کمک شود.

پورابراهیمی تشریح کرد: استان کرمان جایگاه ویژه‌ای در تصمیم‌گیری دارد و این هم در دولت و هم در مجلس صادق است، پس متولیان فرهنگی و قرآنی استان خود را دست کم نگیرند و برای همه کشور راهکار ارائه کنند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن ضربه زدن به چهره‌های شاخص تبلیغ دین در کشور است، عنوان کرد: در زمان فتنه ۸۸ پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند و در زمان فتنه اخیر نیز به آتش زدن پرچم ایران رسیدند، این نشان می‌دهد که دشمنان ما با اصل مبانی دینی ما مخالف هستند و با ابزار تبلیغاتی قدرتمند خود در کشور شایعه پراکنی می‌کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها