کد خبر: 73848 | زمان مخابره: 15:48:31 - دوشنبه 23 بهمن 1396 | بدون نظر | |

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان: صادرات استان در ۱۰ ماهه امسال ۸۴۵ میلیون دلار بوده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۸۴۵ میلیون دلار صادرات و یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار واردات داشته ایم.

به گزارش نشانه نیوز،
“مهدی حسینی نژاد” امروز ۲۳ بهمن ماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار کرد: در بحث صادرات جزیره ای عمل می شود و عدم وجود هلدینگ های صادراتی در استان از مشکلات این حوزه است و صادرکنندگان معتقدند باید به صورت عمده کار صورت بگیرد.

وی افزود: باید جایی محور قرار گرفته و همه دنبال آن راه افتاده و کار کنیم. جزیره ای کار کردن خوب نیست.

حسینی نژاد با اشار به بررسی روزنه های مختلف توسط کارگروه توسعه صادرات تصریح کرد: توان هر کسی به صورت مجزا در آن حد نیست که مشکلات صادرات را رفع کند و می گوییم به دلیل اینکه در استان کرمان بحث پایلوت و تفویض اختیارات دنبال می شود، با محوریت یک مجموعه، همه را همسو و همگرا و کار را دنبال بکنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه بیان کرد: یکی از معضلات استان بحث آمار است و اگر درست مدیریت نشود، شاید نتایج متفاوتی را در صادرات بگیریم.

وی ادامه داد: تفاوت فاحشی بین آمار گمرک استان و عدد واقعی صادرات وجود دارد و زیرا بسیاری از تولیدات استان کرمان از سایر گمرکات کشور صادر می شود.

حسینی نژاد گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۸۴۵ میلیون دلار صادرات و یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار واردات داشته ایم و علاوه بر این ۶۱۵ میلیون دلار صادرات مس و گل گهر بوده که با مجموع صادرات گمرکات استان تراز تجاری مثبت را نشان می دهد اما عدد صادرات این دو شرکت بزرگ در آمار گمرک استان نیست.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ قلم کالای صادراتی داریم، افزود: ۷۸ درصد صادرات را محصولات کشاورزی و عمدتا خرما و پسته تشکیل داده و میزان صادرات محصولات صنعتی ۲۰٫۸۳ درصد بوده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه به لحاظ واقعی صادرات داریم اما به لحاظ آماری ثبت نمی شود، تصریح کرد: قرار بود صادرات استان در سال جاری ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد که به نظر می آید این عدد تا پایان سال محقق شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها