کد خبر: 73866 | زمان مخابره: 10:44:16 - سه شنبه 24 بهمن 1396 | بدون نظر | |

حمل و نقل هوایی کرمان از انقلاب تا کنون

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت :پیشرفت‌های حمل و نقل هوایی کرمان قبل از انقلاب تا کنون رشد خوبی داشته است.

به گزارش نشانه نیوز، قاسم زاده ،مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان در گفت و گویی، گفت:حمل و نقل هوائی در کرمان از انقلاب تا کنون از رشد خوبی برخوردار بوده است.

قاسم زاده گفت: تاقبل از انقلاب اسلامی ایران در کرمان تنها یک شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) وجودداشت که ارائه خدمات میداد، اما پس از ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این میزان به ۱۶ مورد افزایش یافت و اکنون شرکت‌های ماهان – هواپیمایی جمهوری اسلام‌ی – آسمان – زاگرس – قشم ایر – کاسپین – تابان – کیش ایر – آتا – پویا – العراقیه – فلای بغداد – آموزشگاه خلبانی بوتیا ماهان – آموزشگاه خلبانی پرنده نقره‌ای ماهان – آموزشگاه خلبانی افشیددر حال فعالیتند.

حمل و نقل هوایی کرمان از انقلاب تا کنون

 

وی با اشاره به روند رو به رشد خطوط هوایی افزود:راه هوایی تا قبل از انقلاب. تنها یک مورد وجود داشت و پس از انقلاب ۱۲ راه هوایی دیگر نیز اضافه شد که در این مورد رشدی ایده آل را داشته ایم.

حمل و نقل هوایی کرمان از انقلاب تا کنون

 

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان همچین در خصوص مسیر‌های پروازی قبل از انقلاب هم گفت:تا قبل از این تنها مسیرهوایی مردم در کرمان مسیر تهران –یزد – کرمان – زاهدان و بالعکس بود و اکنون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسیر‌های پروازی به دو بخش خارجی و داخلی رسیده که در بخش مسیر‌های پروازی خارجی؛ استانبول – آنکارا – بانکوک – کوآلامپور – دبی – ابوظبی – تفلیس – دمشق – نجف – بغداد – مدینه – اسپارتا – شارجه – عشق آباد – دوحه – کویت ودر بخش مسیر‌های پروازی داخلی: تهران – کرمانشاه – تبریز – اصفهان – اهواز – شیراز – کیش – قشم – بندرعباس – زاهدان – ایرانشهر – چابهار – زابل – مشهد – را اکنون در حال انجام است.

حمل و نقل هوایی کرمان از انقلاب تا کنون

 

قاسمی افزود:قبل از انقلاب اسلامی ایران در استان کرمان تنها ۲ فرودگاه (فرودگاه کرمان و جیرفت) وجودداشت و پس از ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون این تعداد به ۷ مورد رسیده که ۵ فرودگاه و ۲ ایستگاه هوانوردی است و مسئله قابل توجه و امتیاز ویژه فرودگاه کرمان اینست که این مرکز به فرودگاه بین المللی تبدیل شده است و اکنون دارای درجه ایزو است.

 

حمل و نقل هوایی کرمان از انقلاب تا کنون

وی همچنین آمار پرواز ها را تا سال ۵۶ روزی یک پرواز که در سال ۵۶ جمعا ۳۶۰پروازعنوان کردو گفت ؛به برکت انقلاب اسلامی ایران اکنون این میزان در سال ۹۵ پس از ۳۹ سال از انقلاب جمعا به ۴۸۶۹پرواز هم رسیده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها