کد خبر: 73878 | زمان مخابره: 18:31:40 - سه شنبه 24 بهمن 1396 | بدون نظر | |

کرمان|فضای آموزشی استاندارد برای آموزش افراد مبتلا به اوتیسم در استان کرمان وجود ندارد

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنائی استان کرمان با بیان اینکه در کرمان فضای مناسب برای نگهداری و تربیت دانش‌آموزان استثنایی وجود ندارد گفت: متاسفانه معلولیت بر اثر اوتیسم در استان کرمان و کشور رو به افزایش است.

 به گزارش نشانه نیوز، مهران باهری در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: ما در آموزش و پرورش استثنایی دانش‌آموزن را برای حضور مستقل در اجتماع آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در استان کرمان پذیرشی برای حضور دانش‌آموزان استثنائی وجود ندارد عنوان کرد: دو هزار و ۹۲۰ دانش‌آموز کم‌توان ذهنی در استان کرمان داریم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنائی استان کرمان افزود: متاسفانه معلولیت بر اثر اوتیسم در استان کرمان و کشور رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در کرمان فضای مناسب برای نگهداری و تربیت دانش‌آموزان استثنائی وجود ندارد تصریح کرد: برای هر فعالیت فرهنگی اجتماعی باید پیوست آن در مورد معلولین هم در نظر گرفته شود که متاسفانه اینگونه نیست.

به گزارش تسنیم، در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه کار شما از آنجا که با انسان در ارتباط است بسیار ثواب دارد اظهار داشت: کار شما مرتبط با تربیت انسان است.

وی با اشاره به اینکه هر چه عمل سخت‌تر شد ثواب آن بیشتر است بیان کرد: کار با دانش‌آموزان استثنائی بسیار سخت است و از همین جهت ثواب بیشتری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دولت باید در این جهت و تامین زیرساخت‌ها کمک کند که البته انجام می‌دهد گفت: باید بخش خصوصی استان را نیز پای کار آورد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دینی خودم می‌دانم که در این زمینه کمک کنم افزود: نیازمند هستم که آمار دقیقی از وضعیت موجود دانش‌آموزان استثنائی در استان داشته باشیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها