کد خبر: 73902 | زمان مخابره: 17:17:29 - پنجشنبه 26 بهمن 1396 | بدون نظر | |

برنامه های سوگواره یاس نبوی در کرمان اعلام شد

 معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اعلام کرد: این ویژه برنامه از ۲۸ بهمن به مدت ۵ روز برگزار می شود.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام سیدرضا فاطمی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، امروز(۲۶ بهمن)در نشست خبری سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اعلام کرد: این ویژه برنامه از از ۲۸ بهمن به مدت ۵ روز برگزار می شود.

 

 

وی ترویج فضایل و سیره و معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهراسلام الله عیلها، اقامه عزا برای آن حضرت، اجرای نیات واقفین و برگزاری ویژه برنامه های شهادت را از جمله اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی برشمرد و افزود: شب شهادت، صبح و شام شهادت در بقاع متبرکه و امامزادگان برنامه های عزاداری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام فاطمی از برگزاری همایش رهروان یاس نبوی ویژه خواهران و مراسم شام غریبان همراه با شمع گردانی توسط سادات به عنوان فرزندان آن حضرت نیز خبر داد و اظهار داشت: همچنین برای این ایام اعزام ۱۵۰ مبلغ که ۷۰ نفر آنان از دفتر اعزام مبلغ قم هستند، خواهیم داشت.

 

 

وی گفت: در صبح روز شهادت در ۵۴ بقعه متبرکه برنامه ها با قرائت قرآن، سخنرانی حول محور ولایتمداری، قرائت زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها است و همایش رهروان یاس نبوی در ۲۵ بقعه و امامزاده استان برگزار می شود لذا از جمله برنامه های خوب در این چند سال بحث شهادت حضرت زهرا بوده که در کرمان عزاداری برای آن حضرت پیشینه هم دارد.

 

این مسئول برپایی خیمه های معرفت، ایستگاه صلواتی، همایش عفاف و حجاب با الگوپذیری از شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها و ختم قرآن برای آن حضرت را از دیگر برنامه های قابل ذکر عنوان کرد و افزود: موقوفاتی مرتبط با حضرت زهرا سلام الله علیها نیز داریم که ۴ تا ۵ موقوفه خاصِ آن حضرت و بیش از ۲۰ مورد هم همراه با موضوعات دیگر است.
وی با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، بنیان گذار مکتب دفاع از ولایت هستند؛ تصریح کرد: بعد از رحلت حصرت رسول سلام الله علیها فصل جدیدی در زندگی ایشان بوجود آمد.



ارسال نظر


آخرین خبرها