کد خبر: 73919 | زمان مخابره: 11:26:27 - دوشنبه 30 بهمن 1396 | بدون نظر | |

فضای مجازی به مکانی برای تبلیغ وتوزیع آسان تر مواد مخدر تبدیل شده است

مبارزه تنها راه مهار اعتیاد در جامعه نیست.

به گزارش نشانه نیوز، رئیس دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه گفت: فضای مجازی وبه ویژه شبکه های اجتماعی به مکانی برای تبلیغ و توزیع آسان تر مواد مخدر تبدیل شده است لذا ضرورت دارد مسئولان امر وخانواده ها  نظارت بیشتری بر این فضا داشته باشند.

عنایت الله دهقانی در جمع مامورین مبارزه با مواد مخدر درباره نقش سوداگران مرگ در انحطاط جامعه مطالب شنیدنی عنوان کرد وگفت:مبارزه تنها راه مهار اعتیاد در جامعه نیست و باید برنامه های پیشگیری از اعتیاد را هم دنبال کنیم که تنها با مشارکت مردم  و جامعه عملی می شود.

این مقام قضائی تصریح کرد:مواد مخدر ویرانگر است و بسیاری از معتادان ناخواسته گرفتار مواد مخدر شده اند که این مساله اهمیت آموزش و نقش خانواده ها را در پیشگیری و کاهش این معضل بزرگ کم رنگ می کند.

این مقام قضائی قاچاقچیان را از عوامل انحطاط و نابودی جامعه برشمرد و افزود:سوداگران مرگ تنها به فکر درامد خود هستند و جمعیت جوان را هدف قرار داده اند.

این مقام قضائی بر اقدامات پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد وگفت:تمامی نهاد ها و ادارات از جمله آموزش و پرورش،بهزیستی،کمیته امداد امام خمینی بایستی در حوزه پیشگیری فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد:اعتیاد بیماری اجتماعی است و ویرانگری حاصل از اعتیاد به مواد مخدر سقوط بسیاری از ارزشها و هنجارهای فرهنگی است که خود اعتیاد از عوامل اصلی شیوع بیماری های ایدز و هپاتیت می باشد.

وی با اشاره به اینکه  اعتیاد منشا بسیاری از جرائم از قبیل  قتل،تجاوز،سرقت و غیره است، افزود: قوه قضائیه در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر که جمعیت جوان را طعمه خود قرار داده اند مصمم است و از مردم نیز خواست دستگاههای متولی این امر را یاری رسانند.

رییس دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه در پایان از زحمات بی دریغ جان بر کفان ناجا به ویژه مامورین مبارزه با مواد مخدر ارزوئیه تقدیر و تشکر کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها