کد خبر: 73926 | زمان مخابره: 11:33:09 - دوشنبه 30 بهمن 1396 | بدون نظر | |

کلمات نورانی و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) چراغ راه انسانهاست

علی بابایی فرماندار کرمان در دیدار با آیت ا… سیدیحیی جعفری رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان کرمان با اشاره به سالها مجاهدت ایشان در عرصه های مختلف در استان کرمان خاطرنشان کرد : خدمات وثمره تلاشهای جنابعالی قطعاً در یاد مردم و تاریخ کرمان ماندگارخواهد بود.

به گزارش نشانه نیوز، وی ضمن تشکر از اقداماتی که به همت ایشان در استان شکل گرفت ابراز داشت : هنوز هم ذکر خیر شما در بین خاص و عام وِرد زبانهاست.

در ادامه آیت ا… سیدیحیی جعفری رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان کرمان نیز به بیان حدیثی از مولای متقیان امام علی علیه السّلام پرداخت و گفت : حضرت علی (ع) می فرمایند : لا غِنَی کَالعَقلِ، و لا فَقْرَ کَالجَهلِ، و لا میراثَ کَالاَدَب و لا ظَهیرَ کَالمُشاوَرَه یعنی هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخواهد بود.

وی افزود : بزرگترین نعمتی که خداوند به انسان داده است عقل است زمانی که خداوند عقل را خلق کرد او را خطاب قرار داد و گفت : من چیزی بهتر از تو خلق نکرده ام.

آیت ا… جعفری ادامه داد : در طول تاریخ هر جرم و تخلفی که صورت گرفته به دلیل بی عقلی بوده ، جنگ جهانی اول به دلیل ترور ولیعهد اتریش رخ داد و جنگ جهانی دوم هم به دلیل بی عقلی فردی مانند هیتلر آغاز شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مشورت اذعان داشت : حتی شخص پیامبر اکرم (ص) که عقل کل بودند در برخی امور مشورت می نمودند و نتیجه آن را هم عملی می کردند.در قرآن مجید نیز سوره ای با همین عنوان داریم که نشان از اهمیت بالای امر مشورت دارد.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان کرمان کلمات نورانی و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) را چراغ راه انسانها دانست.



ارسال نظر


آخرین خبرها