کد خبر: 73932 | زمان مخابره: 11:40:04 - دوشنبه 30 بهمن 1396 | بدون نظر | |

شهردار کرمان: بهره‌بردای از زیرگذر آزادی و پل سیدی کرمان در نیمه نخست سال آینده/دوسوم بودجه شهرداری کرمان محقق نشد

 

شهردار کرمان گفت: زیرگذر آزادی کرمان در شهریور ماه سال آینده و پل سیدی هم در تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نشانه نیوز، مهران عالم زاده صبح امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در محل دادگستری کل استان اظهار داشت: بهره‌برداری از روگذر پروژه تقاطع ولیعصر (عج) روز جمعه گذشته انجام شد و این پروژه ۹۹ درصد پیشرفت دارد و باید یک درصد رفع نقص شود.

وی بیان داشت:  تقاطع ولیعصر (عج) دارای دو فاز است و در بخش نخست باید ملک‌هایی تملک شود و تملک بیمارستان باهنر هم انجام شده است، اما به علت آماده نشدن ساختمان جدید بیمارستان هنوز نتوانسته‌اند بخش را منتقل و آن را تخلیه و تخریب کنند.

شهردار کرمان اضافه کرد: تملک ملک‌های محدوده اطراف تقاطع ولیعصر (عج) در دستور کار قرار دارد و اقداماتی در این زمینه انجام شده است و در صورتی که تملک‌ها انجام شود می‌توان گفت، پروژه انجام شده است.

عالم‌زاده از نیاز به تامین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تملک ملک‌های اطراف پروژه تقاطع ولیعصر (عج) خبر داد و یادآور شد: فاز دوم پروژه تقاطع ولیعصر (عج) بحث زیرگذر است که هنوز قرارداد ندارد و زمان آن هم مشخص نیست.

وی ابراز داشت: ۲۰ میلیارد تومان زمین از سوی شهرداری کرمان برای فروش گذاشته‌ایم که تاکنون فقط یک میلیارد تومان زمین به فروش رفته است.

شهردار کرمان افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد شهرداری در ۱۰ ماهه سال جاری بوده در شرایطی که بودجه پیش بینی شده بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است و دو سوم بودجه شهرداری کرمان محقق نشده است.

عالم‌زاده یادآور شد: پل شهید بادپا ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما مشکل اصلی بحث تملک است که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن نیاز است و کار در تقاطع سربازان گمنام در بلوار امیرکبیر در حال انجام است و پروژه در بلوار کشاورز به علت عدم جابه‌جایی تاسیسات برق معطل مانده است.

وی اظهار کرد: پروژه زیرگذر آزادی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرارگاه خاتم قول داده است این پروژه را شهریور ماه تحویل می‌دهند و ۷۰ میلیارد تومان تملک در خیابان بهمنیار مانده است.

شهردار کرمان در مورد پروژه پل سیدی که سال‌های سال مانده است، گفت: شهرداری به تعهد مالی خود در این پروژه عمل کرده اما پیمانکار نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و شهرداری همچنان به تعهدات خود عمل می‌کند و امیدواریم پیمانکار پای قول خود بایستد و این پروژه در تیرماه سال آینده به بهره‌برداری رسد.



ارسال نظر


آخرین خبرها