کد خبر: 100072 | زمان مخابره: 17:54:02 - دوشنبه 2 فروردین 1400 | بدون نظر | |

فعال اقتصادی: کاهش واردات بی رویه، شعار سال ۱۴۰۰ را عملیاتی می‌کند

 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یکی از موانع تولید را واردات بی رویه دانست و گفت: اگر واردات کنترل شود، قطعا کالاهایی که در کشور تولید می‌شود مورد مصرف قرار گرفته و صادرات آن هم رونق می‌گیرد.

به گزارش نشانه نیوز، مجید کهنوجی دوشنبه در گفت و گویی ضمن تبریک به مناسبت نوروز باستانی سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رونق اقتصادی کشور و بی نیاز شدن از بیگانگان طی ۱۰ سال اخیر بر روی بحث تولید تأکیدات و حمایت های خود را اعلام داشته اند.

وی ادامه داد: رهبری، نامگذاری هر سال را حول محور تولید اعلام کرده اند تا هم مردم و هم مسئولان در این راستا آستین همت بالا بزنند و به امر تولید در زمینه های مختلف بپردازند کما اینکه بارها در سخنان شان تولید را مورد تأکید قرار داده اند.

 وی افزود: رهبری امسال را نیز حول شعار ” تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ” نامگذاری سال جدید را اعلام کرده اند و از مسئولان خواسته اند تا در بحث تولید، پشتیبانی ها صورت بگیرد و موانع سدّ راه هم برداشته شود تا رونق، بیش از پیش مشاهده شود.

کهنوجی بیان کرد: با توجه به ورود ایران به یک جنگ اقتصادی تمام عیار، یگانه راه کشور برای خروج از این شرایط نه تنها رونق، که ایجاد یک جهش تولیدی است؛ جهشی هدفمند که تمام شاخص های اقتصادی را دستخوش تغییر قرار دهد.

وی تصریح کرد: تولید باعث می شود ضمن خودکفایی، محصولات را به خارج از کشور صادر کرده و ارزآوری هم داشته باشیم.

وی گفت: تولید از خروج ارز هم جلوگیری می کند؛ تولید که داشته باشیم موجب می شود ملت ایران روی پای خود بایستد و با این کار پاسخ دندان شکنی به تحریم هایی که دشمن علیه ایران تدارک دیده و سال ها این تحریم ها را روا می دارد؛ داده می شود.

این مسئول معتقد است: در واقع تولید تنها مقوله اقتصادی است که به تنهایی می تواند اقتصاد کشور را زیر و رو کرده و تمام پارامترهای اقتصادی از جمله نرخ بیکاری، نرخ تورم و رشد اقتصادی  را با تغییرات مثبتی مواجه کند.

کهنوجی ادامه داد: مشکلات و موانعی که بر سر راه تولید است اگر رفع شود هم مشکل اشتغال و بیکاری حل می شود هم اینکه کالاهای تولید شده ایرانی مازاد را می توان با صادرات به کشورهای خارجی بفروشیم که این موجب رقابت ایران با کشورهای دیگر همچون کشور چین خواهد شد.

وی تأکید کرد: کشور ایران دارای سرمایه های بی نظیر اعم از نبوغ انسانی و استعدادهای نهفته و همچنین سرمایه های مالی و ذخایر خدادادی است که اگر در امر تولید این ابعاد به کار گرفته شوند به یقین رونق اقتصادی و شعار سال تحقق می آید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به اینکه دولتمردان برای رفع مشکلات و موانع سد راه تولید؛ باید به طور جدی ورود کنند؛ خاطرنشان کرد: دولت می تواند در راستای تولید پشتیبانی خود را نشان دهد یکی از این پشتیبانی ها کنترل بازار مسکن، سکه، ارز و طلا است؛ لذا سرمایه گذاری در این زمینه ها به سمت ایجاد کارخانه ها و تولیدات دیگر برود که هم موجب اشتغالزایی هم موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: در این منطقه، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تولید را همراه با رفع موانع و پشتیبانی ها پیش خواهیم گرفت.



ارسال نظر


آخرین خبرها