کد خبر: 102596 | زمان مخابره: 17:55:06 - چهارشنبه 9 تیر 1400 | ارسال نظر مسدود است. | |

اختصاص رتبه دوم تولید گل و گلاب به کرمان

مدیر جهاد کشاورزی بردسیر گفت: گلستان‌های گل محمدی روییده در استان کویری کرمان،رتبه دوم کشوری تولید گل و گلاب را به خود اختصاص داده است.

به گزارش نشانه نیوز ، سبک خیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: دراین شهرستان ۳۳۰۰ هکتار گلستان وجود دارد که ۲۹۵۰ هکتار آن بارور و ۳۵۰ هکتار آن نهال یا غیر بارور است.

او افزود:باغداران این شهرستان امسال قریب به ۲۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار گل برداشت می‌کنند و این شهرستان رتبه اول تولید گل و گلاب را در استان کرمان و رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر اظهار داشت: اگر امسال این محصول در اثر حوادث غیر مترقبه مانند سرمازدگی و خشکسالی خسارت دچار نمی‌شد، برداشت امسال نزدیک به ۹۰۰۰ تن محصول برآورد می‌شد وبا توجه به خسارت ۶۰ درصدی این محصول براثر سرمازدگی در زمستان سال ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰، پیش بینی می‌گردد که در سال زراعی جاری حدود ۴۰۰۰ هزار تن گل از مزارع گل محمدی برداشت شود.

او اظهار داشت: عطر واسانس گل این منطقه از کیفیت ومرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است واین مرغوبیت سبب گردیده تا بازار بسیار خوبی در شهرهایی، چون شیراز و کاشان داشته باشد و وجود تقریبا ۳۵ واحد کارخانه صنعتی و کارگاه‌های گلاب گیری نیمه صنعتی در منطقه رونق چشمگیری به این محصول داده است.

سبک خیز تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت غنچه طی امسال بیشتر کشاورزان محصول خود را به صورت غنچه برداشت می‌کنند و تولید گلاب دو آتشه و معمولی، اسانس گل محمدی و عرقیجات گیاهی و… سبب رونق اقتصادی و شهرت جهانی این منطقه گردیده است.

او اظهار کرد: صادرات غنچه خشک و اسانس و روغن گل محمدی به کشورهایی، چون فرانسه، آلمان، چین، امارات، دوبی و… ارز آوری بسیار خوبی برای کشور در پی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر ابراز داشت: به طور متوسط در هرهکتار تعداد ۳ تا ۴ نفر به صورت فصلی در امر برداشت گل محمدی اشتغال دارند ودر مجموع در طی دوره برداشت که دو ماه و نیم طول می‌کشد بیش از ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر روز اشتغال فصلی دارند.




ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.


آخرین خبرها