کد خبر: 121297 | زمان مخابره: 14:44:40 - چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 | بدون نظر | |

فعالیت ۴۳ هزار و ۵۱۹ معلم در کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت ۴۳ هزار و ۵۱۹ فرهنگی در استان کرمان، گفت: فرهنگ تکریم معلم باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش نشانه نیوز، رضا رضایی در مراسم گرامیداشت هفته معلم در منطقه کشکوییه با اشاره به اهمیت کار معلم در جامعه، گفت: یکی از مهم‌ترین عناصر هر جامعه، معلمان و عالمان هستند؛ زیرا فرهنگ‌ آفرینی می‌کنند و موجب هدایت جامعه به سمت صلاح و رستگاری هستند.

وی با بیان اینکه تکریم علم و معلم؛ یعنی تکریم جامعه و اگر جامعه به فرهیختگان خود بها دهد، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت، افزود: خوشبختانه سبک تکریم معلمان متفاوت از دیگر سال‌ها است و نهاد های دولتی و غیر دولتی در این زمینه پیشگام شده اند.

رضایی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در صدر اولویت‌ها باشد، بیان کرد: در برنامه‌ها و اقدامات مختلف باید پیوست متناسب با آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی از پیشکسوتان فرهنگی به عنوان گنجینه های آموزش و پرورش نام برد و بر استفاده از ظرفیت آن ها در فعالیت ها و برنامه های نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ارزش کار معلم و آموزش و پرورش با هیچ مقیاسی قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: کار در آموزش و پرورش تربیت انسان برای ساختن ایران قوی و توانمند است.

وی از شورای آموزش و پرورش، شورای دانشگاه و شورای حوزه به عنوان مهم ترین شورای هر استان و منطقه نام برد و افزود: براساس تاکید آیت الله اعرافی حوزه و دانشگاه نیز باید برای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی در خدمت آموزش و پرورش باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه معلم فرهنگ جامعه را می سازد و همه افراد جامعه مدیون معلم هستند، گفت: تکریم معلم در جامعه الزامی است؛ زیرا قدرشناسی از معلم لازمه نهادینه شدن فرهنگ قدردانی در جامعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش لازمه توسعه و پیشرفت کشور است، افزود: مدرسه حریم و حرمت دارد و باید همه مردم، نهادهای دولتی و غیردولتی نسبت به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی تلاش کنند.

رضایی بیان کرد: خوشبختانه در شرایط کنونی آموزش و پرورش مسأله اول استان است و تعامل، همکاری و مشارکت سایر نهاد های دولتی و غیر دولتی با آموزش و پرورش قابل قدردانی است.



ارسال نظر


آخرین خبرها