کد خبر: 33377 | زمان مخابره: 15:05:15 - شنبه 24 خرداد 1393 | بدون نظر | |

شکست داعش حتمی است

رئیس اسبق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی دانشگاه امام حسین(ع) به تحلیل شرایط و اوضاع عراق و اقدامات اخیر داعش پرداخت.

به گزارش نشانه نیوز، محمد کرمی‌راد، اظهار داشت: آن‌چه موجب شکل‌گیری داعش در عراق شد به بازمانده‌های حزب بعث برمی‌گردد، طرفداران صدام در خراب‌کاری‌های داعش و ارتباط با سلفی‌های عربستان نقش و در این زمینه نیز سوابقی در کارنامه خود دارند.

*تلاش گروه‌های تندرو برای خنثی کردن اثر بیداری اسلامی

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه بیداری اسلامی نقش زیادی در پیروزی‌های ملت‌های مسلمان و مقاومت داشته، گفت: گروه‌های تندرو این‌چنینی برنامه‌های زیادی برای خنثی کردن این تاثیر داشته‌اند.

*حمایت‌های پشت پرده از داعش

این استاد دانشگاه با بیان اینکه داعش برای بر هم زدن آرامش سوریه تلاش بسیاری کرد، یادآور شد: تحرکات اخیر داعش در عراق با حمایت کشورهای غربی و گروه‌های تندرو در عربستان انجام شده است.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ساماندهی پسمانده‌های حزب بعث، گروه‌های تندرو و سلفی‌ها و تجهیز آن‌ها برای برهم زدن آرامش و امنیت در عراق است.

*شکست در سوریه و پیروزی بشار اسد مهر ناکامی بر اقدامات تروریست‌ها زد

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی، شکست چندجانبه در سوریه و پیروزی بشار اسد مهر ناکامی بر اقدامات تروریست‌ها و حامیان آن‌ها زد.

رئیس اسبق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی دانشگاه امام حسین(ع) متذکر شد: سید حسن نصرالله از چند ماه پیش چنین تحرکاتی را پیش‌بینی کرده بود.

کرمی‌راد تلاش برای گسترش تفکرات غلط و مسموم وهابیت و سلفیت با هزینه‌های هنگفت را عاملی دانست که برخی افراد ساده‌لوح فریب بخورند.

وی خاطرنشان کرد: داعش تهدیدی در موضع امنیت داخلی عراق است که بلافاصله دولت اقلیم و گروه‌های کردی موضع‌گیری خوبی در مقابل آن‌ها داشتند.

فرمانده سابق قرارگاه جنگ‌های نامنظم رمضان به استقرار ارتش عراق در نقاط لازم اشاره کرد و ادامه داد: ارتش عراق موفقیت‌های خوبی در مقابل داعش و بازپس‌گیری مناطق مختلف به‌دست آورده است.

*واکنش طیف‌های مختلف در مقابل داعش در عراق

کرمی‌راد واکنش‌های علما و مراجع و بسیاری از افراد و گروه‌ها در داخل عراق در مقابل داعش را خوب عنوان کرد و افزود: داعش با حمایت‌های فراوان، طراحی از پیش تعیین شده برای تحرک در شمال عراق داشته است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: دولت عراق با پشتوانه معنوی علما و مراجع تقلید و برتری توان رزمی در مقابل داعش ایستاده است.

این مسئول معتقد است، پاک‌سازی درستی در ارتش عراق در مورد برخی از فرماندهان بعثی صورت نگرفته و جنگ روانی نیروهای تندرو، مقداری اوضاع را برای مدت کوتاهی پیچیده کرده است.

کرمی‌راد به موفقیت‌های ارتش عراق و پیشمرگان دولت اقلیم در برابر داعش اشاره کرد و گفت: برادران اهل سنت طی قرون متمادی در کنار کردها و شیعیان در عراق زندگی کرده‌اند و در مقابل داعش موضع خوبی گرفته‌اند.

*شکست داعش حتمی است

وی با اعلام اینکه داعش ماندگاری نخواهد داشت، بیان کرد: ممکن است داعش حتی در فکر حمله به اماکن مذهبی و متبرکه باشد، چراکه داعش و گروه‌های تندرو سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند و در راستای منافع آن‌ها قدم برمی‌دارند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: دولت عراق قادر است این توطئه را خنثی کند و ممکن است نیروهای داعش پراکنده شده و مدتی در گوشه و کنار دست به خراب‌کاری بزنند.

فارس



ارسال نظر


آخرین خبرها